A Volkswagen arra számít, hogy a 2019. évi 6,7 százalékról az idén 7,5 százalékra tudja növelni részesedését a várhatóan stagnáló magyarországi újautó-piacon, amit főként az új igényekre reagáló számos modell bevezetésére alapoz.
A magyarországi VW márkakereskedők 2019-ben 10 897 új autót hoztak forgalomba, a teljes piacon 157 906 darab fogyott. A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének előrejelzése szerint a piac az idén ezen a szinten marad, ahol a Volkswagen 11 250 jármű regisztrációját látja reálisnak.
Dalnoki Balázs, a Volkswagen konszern márkáit importáló Porsche Hungaria Kft. márkaigazgatója szerdán újságíróknak arról számolt be, hogy a piac élénkülését jól támogatta a nagycsaládosok autóvásárlási programja, a VW márka értékesítését tavaly mintegy 1000 darabbal tolta feljebb a támogatott hétülésesek eladása. A márkaigazgató szerint a következő egy-másfél évben a program még a növekedés motorja lesz. Felpörgette a megrendeléseket az új e-up! elektromos kisautó megjelenése is – tette hozzá.
Negatívan hatott viszont az értékesítésre, hogy a konszern nehezen tudta kielégíteni a dízelválság miatt erőteljesen a benzines motorok felé forduló vevői igényeket, emiatt megnövekedtek a szállítási határidők. Az idei évet már nem fogja ez a probléma terhelni – jegyezte meg Dalnoki Balázs. Hozzáfűzte: Magyarországon a dízelüzemű autók részaránya tavaly már csupán 19,7 százalék volt, holott korábban az 50-60 százalékot is elérte.
Az idén a VW hét új modellt vezet be, amelyekkel a márka már az új, hibrid brandként foglal pozíciót a piacon. Megkezdődik az év közepén az új, teljesen elektromos ID.3 modellcsalád bevezetése – tájékoztatott a márkaigazgató.
Dalnoki Balázs az idei évet nehezítő feltételek között említette az elektromos járművek iránti igények követését, az új WLTP-nek (a gépkocsik károsanyag-kibocsátásnak és üzemanyag-fogyasztásának megállapítására vonatkozó tesztkódrendszernek) való megfelelést, a szigorodó normák következtében szűkülő motorkínálatot. Jelezte, hogy a járműgyártókra vonatkozó, január óta hatályos, szén-dioxid-kibocsátási mutatóra alapozott büntetési rendszer, valamint a forintárfolyam alakulása miatt várhatóan emelkedni fog az autók listaára.
A VW konszern nem vesz szén-dioxid kvótát, hanem az innovációban keresi a szabványoknak való megfelelést, hogy végigmenjen a karbonsemleges mobilitáshoz vezető úton – mondta a márkaigazgató.
A Volkswagen konszern 2019-ben 10,97 millió járművet értékesített a 2018. évi 10,83 millió darab után. Tavaly az eladott autókból 6,278 millió VW márkájú volt, 0,5 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A konszernhez tartozik még az Audi, a Skoda, a SEAT, és külön márkaként kezelik a VW haszonjárműveket.
Forrás: MTI
Fotó: pexels.com