Az Audi újradefiniálta Las Vegasban, a Consumer Electronics Show-n (CES) az autós szórakoztatást. A jövőben a hátsó ülésen utazók VR szemüveg használatával filmezhetnek, videójátékozhatnak vagy interaktív tartalmakat fogyaszthatnak, minden eddiginél élethűbb módon.
A prémium márka olyan technológiát mutatott be, amely az utazás során igazodik a jármű valós mozgásához: amikor a kocsi jobbra kanyarodik, a virtuális űrhajó, amelyen a játékban utazunk ugyanezt a mozgást követi.
Az Audi leányvállalatán keresztül alapította meg a „holoride” nevű start-upot, a fejlesztésükhöz pedig nyitott forráskódú platformot használtak, így a jövőben minden autóipari- és szoftverfejlesztő cég számára elérhetővé válik a megoldás.
Egy Marvel produkcióval mutatta be legújabb fejlesztését az Audi a Consumer Electronics Show-n (CES), amit ezúttal is Las Vegasban rendeztek január közepén. A magával ragadó, futurisztikus technológiát a Disneyvel közösen alkották meg a négykarikás márka mérnökei, amely egy VR szemüveg segítségével a virtuális valóságba repíti az Audi e-tron hátsó utasait. A szemüveget felvéve egy lenyűgözően ábrázolt világűrbe kerülnek a hátul ülők, ahol a kocsi a Galaxis Őrzőjének űrhajójává változik, s a 2019 tavaszán megjelenő Bosszúállók sorozat, Végjáték című filmjében is szereplő Mordállyal együtt halad át egy aszteroida mezőn. Az élmény különlegességét az adja, hogy az űrhajó, – amelyben a virtuális valóságban utazunk –, leköveti az e-tron mozgását: ha a kocsi jobbra fordul, az űrhajónk jobbra megkerül például egy szemből érkező, csillagközi járművet, ha az e-tron gyorsít, akkor az űrhajó is ezt utánozza.
Annak érdekében, hogy az autós szórakoztatás legújabb műfaját minél gyorsabban elérhetővé tegyék a vásárlók számára, az Audi új megközelítést alkalmazott: holoride néven start-up céget alapított, amelyben leányvállalatán, az Audi Electronics Venture-ön keresztül rendelkezik kisebbségi tulajdonnal. A holoride fejlesztette a technológiát, s ezen a cégen keresztül szabadalmaztatták a megoldást. A programhoz nyílt platformot használtak, így más autógyártóknak és fejlesztő cégeknek is lehetőségük nyílik arra, hogy saját tartalmat programozzanak. „A kreatívok arra fogják használni a platformunkat, hogy olyan virtuális valóságot hozzanak létre, amely a monoton utazást igazi kalanddá varázsolják” – mondta Nils Wollny, az Audi digitális részlegének vezetője és a holoride jövőbeli vezérigazgatója. – „A jövő új szórakoztatási lehetőségét kizárólag a jármű-, eszköz- és tartalomgyártók együttműködésével tudjuk továbbfejleszteni.”
A játéktermi programok adaptálásától kezdve, a víz alatti kalandokon és az űrkutatáson át, történelmi városokon vezető túrán vagy az emberi véráramot bemutató utazáson keresztül szinte bármi megvalósítható ezen a felületen. A holoride egy olyan szoftverfejlesztői csomagot biztosít a partnereknek, amely a jármű adataihoz biztosít interfészt és azokat változtatja virtuális valósággá. Ez pedig lehetőséget ad a programozóknak arra, hogy olyan világot hozzanak létre, amely az összes érzékszervünkre hat. Mivel a vizuális élmény és a felhasználók érzései szinkronban mozognak, a hagyományos filmek, sorozatok vagy prezentációk úgy tekinthetőek meg menetközben, hogy szinte minimális az esélye a rosszullétnek.
A holoride várhatóan három éven belül vezeti piacra a terméket. Hosszútávon, a közlekedési infrastruktúra elemei közötti (Car-to-X) információcsere fejlődésével a forgalmi helyzetek is élményelemmé változhatnak: ha például megállunk a lámpánál, akkor egy váratlan tárgy bukkanhat fel a játékban, vagy például egy oktatóprogramot egy kvíz szakíthatja meg.
Az Audi és a Marvel Studios – a Marvel univerzum filmek kezdete óta – szoros kapcsolatban állnak egymással, a 2008-ban bemutatott Vasemberben például a főszereplő Tony Stark egy Audi R8 segítségével küzdött meg az ellenségeivel. A két vállalat együttműködésre építve hozták létre közösen az új VR játékukat: a „Bosszúállók: Mordály menekülése” (Rocket’s Rescue Run) című program azt mutatja be, hogy mennyire élvezetessé lehet varázsolni egy utazást a VR technológia segítségével.
„Az Audi, a Marvel és a Disney ezzel a programmal ünnepli a Marvel Studios fennállásának tizedik évfordulóját, amely az egyedülálló tartalmat ötvözi az innovatív technológiával” – mondta Mike Goslin, a Disney Games and Interactive Experiences alelnöke. – „A játék a CES-re készült és pusztán a kísérletezés és a felfedezés hajtott minket. Folyamatosan keressük az új technológiai megoldásokat, hogy érdekesebbé tehessük a történeteinket.”
Forrás/fotó: Porsche Hungaria