A vártnál nagyobb nyereséget termelt a McDonald’s a negyedik negyedévben

A vártnál nagyobb bevételek mellett a vártnál nagyobb nyereséget termelt a McDonald’s amerikai gyorsétteremlánc a december végén zárult negyedévben, és azt ígérte, hogy idén többet költ technológiai fejlesztésekre és kutatás-fejlesztésekre.

    Az amerikai vállalat szerdán közölte, hogy adózott eredménye 1,57 milliárd dollár, részvényenként 2,08 dollár volt az október-decemberi időszakban a 2018 azonos időszakában elért 1,41 milliárd dollár, részvényenként 1,82 dollár után.
Az egyszeri tételek nélkül számolt 1,97 dolláros részvényenkénti nyereség 1 centtel haladja meg az elmzői várakozásokat.
A vállalat globális forgalma éves szinten 4 százalékkal, 5,35 milliárd dollárra nőtt. Elemzők valamivel alacsonyabb összeget, átlagosan 5,31 milliárd dollárt vártak.
A tavalyi egész évben a McDonald’s bevételei 21 milliárd 76 millió dollárra rúgtak, 51,3 millió dollárral haladták meg az egy évvel korábbit. A nyereség 101,1 millió dollárral, 2 százalékkal, 6 milliárd 25 millió dollárra kúszott fel. Az egy részvényre jutó nyereség a 2018-ban elért 7,54 dollárról 7,88 dollárra nőtt.
Az összehasonlítható alapon számított globális forgalom a tavalyi negyedik negyedévben és az egész évben egyaránt 5,9 százalékkal nőtt, jóval meghaladva az elemzők által várt 5,23 százalékot.
Az utóbbi pár évben a McDonald’s, hogy növelje vendégeinek számát és piaci részesedését a gyorséttermek között, korszerűsítette éttermeit, bővítette szolgáltatásait és ételválasztékát.
Az Egyesült Államokban, ahonnan profitja nagy része származik, a McDonald’s összehasonlítható alapon számított eladásai a tavalyi negyedik negyedévben éves összehasonlításban 5,1 százalékkal nőttek, meghaladva az elemzők által várt 4,67 százalékot. Ezzel együtt a vendégek száma 1,9 százalékkal csökkent október-decemberben, de az egész évet tekintve 1 százalékkal nőtt.
A Forbes legértékesebb márkákat rangsoroló (Most Valuable Brands) 100-as listáján az Apple, a Google, a Microsoft, az Amazon, a Facebook, a Coca-Cola, a Samsung, a Disney és a Toyota után a tizedik helyre került 2019-ben a McDonald’s 43,8 milliárd dollár márkaértékkel. Egy évvel korábban még a 9. helyen állt.
A befektetők jól fogadták a negyedéves eredményeket, a vállalat részvénye szerdán 0,30 százalékos pluszban nyitott a New York-i értéktőzsdén, szűk két órával később már 2,38 százalékos pluszban, 215,53 dolláron forgott, eddigi napi maximumán, 216,40 dolláros árfolyamon, 2,85 százalékos nyereségben jegyezték.
A McDonald’s-részvények értéke 11,3 százalékkal nőtt 2019-ben, lemaradt némileg a rivális Chipotle és a Starbucks, valamint az S&P 500-as index étteremláncok árfolyamalakulását tükröző almutatója mögött, utóbbi közel 22 százalékot emelkedett.

Forrás: MTI

Fotó: mcdonalds.hu



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com