Története legjobb februári eredményét érte el a ŠKODA AUTO

› A ŠKODA AUTO 92 800 gépkocsit (+14,3 százalék) szállított ki februárban ügyfeleinek

› Piacok: egyaránt jelentős növekedés Kínában (+30,6 százalék), Oroszországban (+38,6 százalék), Németországban (+17,6 százalék) és Törökországban (+79,3 százalék)

› Továbbra is világszerte a ŠKODA OCTAVIA a márka „bestsellere”, a KODIAQ és KAROQ SUV-modellek egyaránt nagyban hozzájárultak a növekedéshez

› A ŠKODA VISION X tanulmány, a felfrissített ŠKODA FABIA és a ŠKODA KODIAQ Laurin & Klement a Genfi Autószalonon tartotta világpremierjét

 

Mladá Boleslav/Budapest, 2018. március 19. – Világszerte összesen 92 800 gépkocsit szállított ki ügyfeleinek február folyamán a ŠKODA AUTO, ami 14,3 százalékos növekedésnek felel meg a tavalyi év azonos időszakához (2017 február: 81 200) viszonyítva. A vállalat ezzel 123 éves története legjobb februári eredményét érte el. Különösen jelentős bővülést produkált a cseh gyártó Kínában (+30,6 százalék), Németországban (+17,6 százalék), Oroszországban (+38,6 százalék), és Törökországban (+79,3 százalék). A nemzetközi „bestseller” OCTAVIA mellett a KODIAQ és KAROQ SUV-modellek is nagyban hozzájárultak a növekedéshez.

 

„Újabb rekordhónappal halad tovább növekedési pályáján a ŠKODA AUTO. A ŠKODA KAROQ és KODIAQ iránti kereslet tovább nőtt, így fiatal SUV-palettánk sikereink egyik fő pillérévé vált” – számolt be Alain Favey, a ŠKODA igazgatótanácsának az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. „Új, vonzó modelljeink további lendületet adhatnak a további növekedéshez, így haladva a sikeres jövő felé” – folytatta Alain Favey.

A Mladá Boleslav-i gyártó a 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatta be ŠKODA VISION X tanulmányát, de a széleskörűen felfrissített ŠKODA FABIA is itt tartotta világpremierjét, a ŠKODA KODIAQ Laurin & Klement formájában pedig a népszerű SUV-modell csúcsváltozata is itt jelent meg első ízben a nagyközönség előtt.

Nyugat-Európában az előző év azonos hónapjához képest 10,2 százalékkal, összesen 38 300 járműre (2017 február: 34 800 darab), míg a márka legjelentősebb európai piacán, Németországban, 14 800 darabra (2017 február: 12 600 darab; +17,6 százalék) emelkedtek a kiszállítások. Ugyancsak kétszámjegyű százalékos növekedést produkált a ŠKODA AUTO Olaszországban (2600 darab, +18,6 százalék), Franciaországban (2300 darab; +20,7 százalék), Ausztriában (2300 darab; +18,4 százalék), Hollandiában (1400 darab; +19,9 százalék), Norvégiában (700 darab; +30,2 százalék) és Görögországban (200 darab; +43,3 százalék).

Közép-Európában a ŠKODA az elmúlt hónap során 18 400 kiszállításával (2017 február: 17 400 darab) 6,1 százalékkal, míg hazai, csehországi piacán 8300 járműátadással 1,5 százalékkal növelte eladásait a tavalyi év azonos hónapjához (2017 február: 8200 darab) viszonyítva. Kétszámjegyű százalékos növekedést ért el a márka Szlovákiában (1800 darab; +10,6 százalék), Magyarországon (1100 darab; +15,8 százalék) és Horvátországban (400 darab; 44,5 százalék).

Kelet-Európában (Oroszország nélkül) 10,8 százalékkal, összesen 3100 járműre (2017 február: 2800 darab) nőttek az eladások. Különösen jól teljesített a cseh gyártó Bulgáriában (300 darab; +32,3 százalék) és Romániában (900 darab; +22,8 százalék).
Oroszországban 38,6 százalékkal, 5900 járműre (2017 február: 4300 darab) emelkedtek a kiszállítások.

Kínában, a ŠKODA világszerte legjelentősebb piacán kiszállított 19 600 gépkocsival a cseh márka 30,6 százalékos növekedést (2017 február: 15 000 darab) ért el.

Törökországban a ŠKODA jelentős bővülést produkálva az előző év azonos hónapjához képest 79,3 százalékkal, összesen 2200 járműre (2017 február: 1200 darab) növelte eladásait.

Indiában a ŠKODA AUTO az előző év azonos hónapjával összevetve 16,8 százalékkal több gépkocsiját értékesítette, 1400 darabra (2017 február: 1200 darab) növelve kiszállításait.

ŠKODA kiszállítások – 2018. február

(modellsorozatok szerint, kerekítve, darab; +/- százalék az előző év azonos hónapjához képest):

ŠKODA OCTAVIA               (31 800; +11,1 százalék)

ŠKODA FABIA                     (16 400; -1,9 százalék)

ŠKODA RAPID                    (14 500; -3,2 százalék)

ŠKODA KODIAQ                 (10 200; +>500 százalék)

ŠKODA SUPERB                (11 300; +3,2 százalék)

ŠKODA YETI                        (1300; -78,8 százalék)

ŠKODA KAROQ                  (4700; – )

ŠKODA CITIGO                   (Értékesítés kizárólag Európában: 2600; +10,6 százalék)

 

Forrás, fotó: porsche.hu



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com