Több mint 100 pályamű érkezett az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés (IKSZ), az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) támogatásával megvalósított környezetvédelmi reklámfilmpályázatra. A 13-19 éves fiataloknak egyperces filmekben kellett kortársaikat környezettudatos életmódra és a szelektív hulladékgyűjtésre ösztönözni. A „ZöldenJobb.mp4 elnevezésű, 500 ezer forint összdíjazású kreatív reklámfilmpályázat győztesei egy professzionális stábbal újraforgathatják reklámfilmjeiket, amelyekkel akár TV-k képernyőin is találkozhatnak majd.
Hová jutunk, ha nem változtatunk?
Akár animációval vagy stop-motion technikával készült, akár rappelve vagy ismeretterjesztő stílusban adta át üzenetét, akár egy párhuzamos dimenzióban vagy egy apokaliptikus jövőben játszódott, az IKSZ pályázatára beérkezett reklámfilmek egy dolgot azonosan láttatnak: a lustaság és érdektelenség teszi tönkre leginkább környezetünket. Ezzel szemben a fiatalok olyan jövőt akarnak maguknak, ahol nem szennyezett az ivóvíz, nem mérgező a levegő é s az ő gyermekeiknek is egészséges élete és felnőttkora lehet.
„A beküldött környezetvédelmi reklámfilmekből kiderül, hogy a mai fiatalok már sokkal környezettudatosabbak, mint a felnőttek. Műveikben azt üzenik, hogy mindenkinek kötelessége óvni Földünket, ezért gondolkodjunk globálisan, de cselekedjünk lokálisan, amely megközelítésnek legelemibb része a szelektív hulladékgyűjtés. – mondta Baka Éva, az Italos Karton Környezetvédelmi Egyesülés ügyvezető igazgatója. „Örömmel tapasztaltuk, hogy ez a generáció már tudatában vannak, hogy a hulladék értékes alapanyag amelyből újrahasznosítás után ismét hasznos eszközök válhatnak” – tette hozzá.
Reklámfilmpályázattal környezetünkért
Az IKSZ és az ITM által megvalósított környezetvédelmi reklámfilm pályázatra az ország minden részéről érkeztek nevezések. A legjobb műveket egy szakmai zsűri választotta ki, melynek tagja volt dr. Makai Martina, az ITM helyettes államtitkára, Fazekas Ildikó az Önszabályozó Reklámtestület főtitkára, illetve Regős Ábel filmrendező is.
A zsűri szavazatai alapján a pályázat győztese Balogh Máté lett, egy LEGO ember rémálmát bemutató stop-motion technikával készült, egyedülállóan kreatív reklámfilm alkotással, aki 150.000 forint értékű filmes vásárlási utalvány nyert. A második helyezett Máté Ádám, Máté Benedek, Magyar Péter és Pusztai Lőrinc közös filmje lett, amellyel az alkotók egy 100.000 forint értékű vásárlási utalványt nyertek, a harmadik helyet pedig a kőszegi Bersek József Általános Iskola csapata szerezte meg, akik 50.000 forint értékű vásárlási utalványt nyertek. A közönségszavazás alapján a legjobb filmnek járó 100.000 forint értékű filmes vásárlási utalványt Lővei Balázs nyerte.
„Mára már országszerte 9 millió ember számára érhető el a szelektív hulladékgyűjtés valamilyen formája, melynek használata egyéni döntés kérdése, ám ezen a döntésen környezetünk fenntarthatósága múlik. Éppen ezért óriási öröm volt látni a fiatalok lényeglátó munkáit” – mondta dr. Makai Martina, az Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntartható fejlesztésekért felelős helyettes államtitkára.
A pályázat keretében az ITM „Fenntarthatóság” különdíját, egy 150.000 forint értékű drónt, a kecskeméti Református Gimnázium tanulói, Bárdkai László és Szabó Balázs nyerte, „Körforgás” című reklámfilmjükkel.
Most a fiataloktól tanulhat az ország
A zsűri és a közönség által a legjobbnak ítélt film, valamint a különdíjat elnyert film készítői az IKSZ és az ITM jóvoltából lehetőséget kapnak arra, hogy egy profi filmes stábbal és professzionális eszközökkel leforgathassák kreatív ötletüket. Az elkészült környezetvédelmi videókat társadalmi célú reklámként sugároztatja majd az IKSZ és az ITM, így a fiatalok környezetvédelmi pályamunkái hamarosan az idősebbeket is szelektív hulladékgyűjtésre ösztönözheti.
Forrás: Premier Next Communications
Fotó: ZöldenJobb.mp4 reklámfilm pályázat, a díjazott és legjobbnak ítélt pályázók csoportképe