Kompakt-SUV sorozata második, dizájnjában és menetdinamikájában egyaránt még sportosabb újdonságát, a KAROQ SPORTLINE modellt mutatja be a ŠKODA októberben, a 2018-as Párizsi Autószalonon. Az újdonság ennek szellemében a modellcsalád legerősebb, 140 kW (190 LE) teljesítményű benzinmotorját kapta.
- A 140 kW/190 LE teljesítményű 2.0 TSI a sorozat legerősebb benzinmotorja
- Sportos első lökhárító, 18 colos könnyűfém keréktárcsák és sportülések már alapkivitelben
- Világpremier a 2018-as Párizsi Autószalonon
A piacra 2017-ben bevezetett ŠKODA KAROQ a márka SUV-offenzívájának második modelljeként hozta el a ŠKODA jellegzetes formai nyelvezetét a kompakt-SUV szegmensbe. A ŠKODA KAROQ olyan innovatív technikákat kínál, mint a Virtual Cockpit és a mobil eszközök vezeték nélküli töltése. A connectivity terén a kompakt SUV-modell ugyancsak mércéül szolgálhat kategóriájában: infotainment-rendszereihez a ŠKODA Connect online-szolgáltatásai is rendelkezésre állnak, online infotainment-funkciókkal és olyan proaktív szolgáltatásokkal, mint az automatikus vészhívás vagy a szervizértesítések. Jellegzetes ŠKODA modellként a KAROQ kompakt külső méretek mellett szolgál tágas utastérrel, amely akár öt személy és a csomagjaik számára is bőséges helyet kínál.
Négyféle motor és opcionális összkerékhajtás
Összesen négy gazdaságos és környezetkímélő erőforrás sorakozik a KAROQ SPORTLINE palettáján, közülük a 140 kilowattos (190 LE) 2.0 TSI benzines aggregátot kizárólag e modellváltozatához kínálja a ŠKODA. A két 2.0 TDI dízelmotor közül az erősebb ugyancsak 140 kW (190 LE) teljesítményű és hétfokozatú DSG-sebességváltón, illetve összkerékhajtáson keresztül juttatja a kompakt SUV-modell teljesítményét az útra. Az elsőkerékhajtású, 110 kilowattos (150 LE) 2.0 TDI változat alapkivitelében hatfokozatú, manuális váltómű látja el az erőátvitel faladatát. E modellhez opcióként áll rendelkezésre az összkerékhajtás, kívánságra hétfokozatú DSG-sebességváltóval. Az alapesetben ugyancsak fronthajtáshoz csatlakozó 1.5 TSI benzinmotor (110 kW/150 LE) mögé szintén extrafelszerelésként rendelhető a hétfokozatú DSG-váltómű, kívánságra quattro állandó összkerékhajtással.
Sportos dizájn kívül és belül
A ŠKODA KAROQ SPORTLINE mindjárt az első pillantásra felismerhető, első sport-lökhárítója és exkluzív, 18 col peremátmérőjű, feketére fényezett „Mytikas” könnyűfém keréktárcsái kimondottan sportos fellépést kölcsönöznek számára. Kívánságra 17 colos „Ratikon” és 19 colos „Vega” könnyűfém keréktárcsák is rendelkezésre állnak, egyaránt feketemetál fényezéssel. Az elegáns stílusról a karosszéria színére fényezett, illetve fekete küszöbborítások, sötétített üvegek és fekete tetősínek gondoskodnak. Az első sárvédőkön SPORTLINE-plakett kapott helyet.
Az utastérben az ezüst kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült fekete sportülések tűnnek fel azonnal, amelyeket az új, háromrétegű légáteresztő Thermoflux-szövet borít, elsősorban nyáron kínálva fokozott kényelmet a bennülők számára.
Az első ülésekben gerinctámasz is rendelkezésre áll. A multifunkciós sportkormányt fekete perforált bőr borítja, varrásai szintén ezüstszínűek. A sportos környezetet nemesacél betétekkel készített pedálok, fekete mennyezetkárpit és ugyancsak fekete tetőoszlop-kárpitok, illetve hangulatvilágítást is kínáló, LED-technikájú belsővilágítás-csomag teszi teljessé.
Extrafelszerelésként Virtual Cockpit
A KAROQ SPORTLINE extrafelszerelésként a Virtual Cockpit műszeregységgel is rendelhető, amely egy ötödik, a fordulatszám- és a sebességmérőt középpontba állító megjelenítést is kínál. Az LTE-modulnak és a WLAN-hotspotnak köszönhetően az utasok folyamatos internetkapcsolatot élvezhetnek. A ŠKODA KAROQ SPORTLINE alapvető menetdinamikai karaktere a menetprofil-választás technikájával változtatható igény szerint, az elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) pedig két fokozatot kínál.
A ŠKODA modelljeire jellemző módon a KAROQ SPORTLINE is számos „Simply Clever” ötlettel és rakodóhellyel érkezik. Az extrafelszerelésként rendelhető elektromos mozgatású csomagtérajtó Tip-to-Close funkciójával gombnyomásra nyílik és zárul, de nyitott helyzetében enyhe meghúzással is lecsukható, kívánságra pedig a hátsó lökhárító alatti „virtuális pedál” segítségével egyszerű lábmozdulattal is nyitható. A csomagtartóba variálható padlózatot is kínál a ŠKODA. Az első üléstámlák és a középkonzol rakodóhálói éppúgy a mindennapokat könnyítik, mint az aprópénz és a parkolókártya számára a vezetőoldalon kialakított rekesz vagy a multimédiás eszköztartó.
Forrás, fotó: PORSCHE HUNGARIA