A ŠKODA SUNROQ: a ŠKODA szakmunkásképző intézetének tanulói bemutatták ötödik tanulmányautójukat

Helyet kérünk a színpadon a ŠKODA SUNROQ számára: a tanulmányautó a ŠKODA diákok projektjének eredménye. A ŠKODA szakmunkásképző intézetének 23 diákja nyolc hónapot dolgozott a ŠKODA KAROQ kompakt szabadidő autó (SUV) nyitható tetős változatán, amelynek külseje bíbor-vörös, üléseinek borítása pedig fehér és vörös színű eredeti bőr. A formatervezés főbb vonásai, beleértve a finoman megvilágított ŠKODA logókat és a háttér-megvilágított   sárvédő íveket,  a tanulmányautó különleges jellegét hangsúlyozzák. A SUNROQ nevet sok-sok javaslat közül választották ki, amelyeket a közösségi háló csatornáin küldtek be a ŠKODA ügyfelek és rajongók.

› a ŠKODA SUNROQ a ŠKODA  KAROQ kompakt szabadidő autó alapjaira épült

› a  ŠKODA szakmunkásképző intézetének 23 diákja nyolc hónapot dolgozott a projekt megvalósításán

› a ŠKODA SUNROQ vegyíti a sportos szabadtéri élvezetet  a mindennapi  praktikus tulajdonságokkal

› a  projekt nevét a ŠKODA ügyfelek és rajongók segítettek kiválasztani

Az elmúlt, megközelítőleg nyolchónapos időszak során  huszonhárom,   17 és 20 év közötti diák dolgozott a ŠKODA SUNROQ projekten. A hét különböző tanulmányi szakterületről jött diákokat az iskola tanárai, valamint a ŠKODA műszaki fejlesztési, formatervezési és termelési részlegeinek szakértői segítették.

A gépkocsi nevének kiválasztására, a diákok a ŠKODA ügyfeleket és rajongókat kérték fel azzal, hogy a közösségi háló csatornáin  keresztül küldjenek javaslatokat. A SUNROQ nevet végül  több száz javaslatból választották ki. A győztes javaslat „gazdáját” meghívták a SUNROQ hivatalos sajtóbemutatójára, ahol  találkozott a diákokkal, és  volt szerencséje még egy kört is tenni a  kocsival.

„Nagy élmény, hogy bemutathatjuk a SUNROQ-ot a nagyközönségnek”- mondja Michal Bydzovsky,  a projektben részt vett 23 szakmunkásképzős diák egyike. „Az elmúlt nyolc hónap nagy kihívást jelentett az egész csapat számára, de azt hiszem, kiváló munkát végeztünk”- tette hozzá.

Carsten Brandes, a ŠKODA Akadémia vezetője  kiemelte, hogy “a project eredménye  bizonyítja a ŠKODA szakmunkásképző intézetében megszerzett szakképesítés minőségét. Világosan látható diákjaink szakértelme, és az a nagy  szenvedély, amelyet a SUNROQ megalkotásába fektettek”.

Az első lépések  a ŠKODA SUNROQ karosszériájának megerősítését, illetve a tetőépítmény eltávolítását jelentették. Ehhez mind a négy ajtó módosítására, és a lenyitható hátsó rész  teljes újratervezésére volt szükség. A sorozatgyártású ŠKODA KAROQ  521 literes csomagterével összehasonlítva a ŠKODA SUNROQ még nagyobb csomagtérrel büszkélkedhet. Ezen túl a csapat  új ajtóborítást dolgozott ki az A-oszlopokon  és teljesen eltávolította a B-oszlopokat, aminek következtében a biztonsági övek közvetlenül az első üléseken keresztül kellett átvezetni. A módosított első és hátsó lökhárítók  teszik teljessé a gépkocsi karosszériáján megvalósított változtatások sorát. A 2 638 milliméteres tengelytáv  változatlan maradt,  ugyanúgy, mint a gépkocsi hossza (4 382 milliméter) és szélessége (1 811 milliméter), míg a SUNROQ magassága 1 480 milliméter lett.

A bíbor-vörös külső fényezés a Skoda SUNROQ-nak magabiztos látványt kölcsönöz, miközben belső terében a fehér és piros bőrborítás tökéletesen összhangban van a  kabriolet egyéniségével. A diákok  nagy figyelmet szenteltek az apró részleteknek, és elsősorban a fényhatásokra  összpontosítottak.  Az autóban LED-ek adják a háttér-világítást, valamint az ajtókilincsek és a sárvédő ívek megvilágítását. Az első és a hátsó lökhárítóban, valamint az ajtókban lévő lámpák diszkrét ŠKODA logót vetítenek a talajra,  és a logó akkor is megjelenik, amikor a csomagtartót kinyitják.

A ŠKODA SUNROQ-ot 1,5 TSI, négyhengeres benzin üzemű motor hajtja. A motor vezérlésében alkalmazott módosításoknak köszönhetően  a közvetlen befecskendezésű benzinmotor most  120 kW (163 LE)-t ad le, maximális  nyomatéka 279 Nm.  Ez lehetővé teszi, hogy a ŠKODA SUNROQ 195 km/órás csúcssebességet érjen el, és  8.6 másodperc alatt gyorsuljon 0-ról 100 km/órára. A sportos  külső érdekében a   tanulmányautót 20 colos könnyűfém keréktárcsákkal látták el. A ŠKODA OCTAVIA RS-tól kölcsönzött lengéscsillapítókkal  a karosszériát 50 milliméterrel lejjebb süllyesztették, és a módosított kipufogó rendszer is sportosabb motorhangot ad.

A ŠKODA 1927-ben alapított, és most 900 nappali tagozatos tanulóval bíró Mladá Boleslav-i szakmunkásképző intézetének diákjai  2014 óta minden évben megalkottak egy tanulmányautót. Az első egy kétüléses ŠKODA CITIGO volt, 2015-ben jött a ŠKODA FABIA pick-up, 2016-ban alkották meg a ŠKODA RAPID SPACEBACK coupét, 2017-ben pedig aŠKODA  CITIGO elektromos  buggy-t.

 

Forrás, fotó: Porsche Hungária

 



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com