SEAT mérnökök az északi sarkkörön

Reggel hét óra van az északi sarkkör melletti helyszínen. Gonzalo Giménez, a SEAT fékek és aktív biztonsági rendszerek területéért felelős vezetője megnézi az időjárás előrejelzést abban a reményben, hogy legalább a nap süt odakint, ha már a hőmérséklet fagypont alatt van 25 fokkal. Itt minden évben akár 90 autó is megküzdhet a hóval, jéggel és az extrém hőmérséklettel. A cél az, hogy a szakemberek garantálhassák, minden rendszer tökéletesen működik, mielőtt az ügyfelek birtokba veszik járművüket.

  • Gonzalo Giménez, a SEAT fékek és aktív biztonsági rendszerek területéért felelős vezetője minden évben akár 10 hetet is otthonától távol tölt, hogy extrém körülmények között tesztelje a spanyol márka modelljeit
  • Hozzá hasonlóan évente 150 szakember és mérnök indul Lappföld svédországi részére, hogy közel 60 tesztet hajtson végre és megtegyen 30 000 kilométert
  • A kulcs a -25 fokos hidegben való munkához az autók és az utazás iránti szenvedélye illetve annak az ismerete, hogy alkalmazkodjon bármilyen körülményhez

 

Irodájuk, egy befagyott tó: Gonzalo és 16 mérnökből és kutatást végző szakemberből álló csapata úton van ahhoz a helyszínhez, amelyet évi 10 héten keresztül az irodájuknak hívnak. A lábuk alatt elterülő hat négyzetkilométer nagyságú tavon a 60 centiméter vastag jég gondoskodik róla, hogy az tesztre alkalmas pályaként szolgáljon számukra.

Az autózás határait feszegetik: ezek a mérnökök akár 60 különböző tesztet is elvégeznek lappföldi tartózkodásuk során. Ezúttal a nap első tesztje az ESC menetstabilizáló rendszer különböző fokozatokban történő, majd teljes kikapcsolása lesz. Ha a jármű elhagyja az utat, biztosítani kívánják, hogy a rendszer stabilizálja a kerekeket, így az autó visszatérhet a pályájára.

A fékek és minden egyéb rendszer működjenek: előttünk egy 200 méter hosszú pálya, amelynek egyik fele aszfaltozott, a másik pedig jég, ezzel is szemléltetve a jó és kevésbé jó tapadást nyújtó útfelületeket. Az északi országok útjain ez jelentős és mindennapi probléma. Gonzalo többször is megteszi oda és vissza az utat, egyszerre fékezve mindkét felületen. Így történik az ABS rendszer tökéletesítése, amely a vezetőt segíti az autó stabilitásának megtartásában.

Az adatok fontossága: Gonzalo szerint a legnagyobb változás az, „ahogy a technológia fejlődött. Hatalmas lett a különbség a jármű rendszereinek hatékonyságában és a rendelkezésünkre álló, egyre erőteljesebb és gyorsabb munkaeszközök tekintetében”. Amikor a nap véget ér, megvizsgálják a tesztekből kinyert adatokat és az eredmények ismeretében végeznek módosításokat a különböző rendszereken.

Az alkalmazkodás képessége: Gonzalo a SEAT Zona Francaban található gyárában 1992 óta dolgozik, mióta befejezte tanulmányait. „Mikor átkerültem a Technikai Központhoz Martorellbe, lehetőségem nyílt különböző részlegeknél dolgozni, én pedig az alvázvizsgálatot választottam. Ehhez a munkához elengedhetetlen, hogy rajongj az autókért, hajlandó legyél folyamatosan úton lenni és tudd, hogyan alkalmazkodj bármilyen körülményhez.” – vallja Gonzalo.

Tesztek a világ minden részén: a tesztelések nyáron újraindulnak, amikor a Technikai Központ mérnökei a sivatagos térségeket veszik célba három hétre. Az év során mind az öt kontinensre ellátogatnak, hogy tanulmányautóikat mindenféle időjárási tényező mellett és minden típusú talajon próbára tegyék. Ennek eredményeként a SEAT ügyfelei biztosak lehetnek benne, hogy bármilyen úton, akármilyen helyzetben biztonságosan haladhatnak autójukkal.

 

 

Forrás, fotó: Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft.



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com