A SEAT folytatja Európán kívüli növekedését. A vállalat nagyratörő globalizációs stratégiája új lendületet kap az Arona és a Leon algériai összeszerelésével. A két modell az Algírtól 280 kilométerre délnyugatra található Relizane városában található üzemben készül majd, amelynek a Volkswagen Csoport illetve a Volkswagen Csoport algériai importőre, a SOVAC a tulajdonosa. Mindkét modell már megvásárolható a SEAT algériai kereskedéseiben.
- Az Arona és a Leon gyártása Martorellben történik, az algériai piacra szánt modellek összeszerelését pedig a SOVAC és a Volkswagen Csoport üzemében, Algériában végzik majd
- Az Ibiza összeszerelése már 2017. óta Relizaneban folyik, őt követi most a két új modell
- A SEAT vezeti a Volkswagen Csoport észak-afrikai terjeszkedését
- A martorelli üzemben készült járművek száma több, mint 20 százalékkal nőtt 2018. első félévében
Ezzel az Arona és a Leon az Ibiza sikeres példáját követi, hiszen az Ibizához hasonlóan ez a két modell is a martorelli gyárban készül, az algériai piacra szánt modellek összeszerelése pedig mostantól a Relizaneban található üzem feladata lesz. Az Ibiza összeszerelése már egy éve, az üzem létrehozásának pillanatától itt folyik és jelentős növekedést hozott a SEAT számára az algériai értékesítések tekintetében. 2018. első hat hónapjában a SEAT 11 400 autót szállított ki Algériában, amely ezzel az eredménnyel a márka egyik legnagyobb darabszámmal büszkélkedő piaca lett.
Wayne Griffiths, a SEAT marketing és értékesítés területéért felelős alelnöke kiemelte, hogy „globalizációs stratégiánk erősítéséhez kulcsfontosságú, hogy autóink összeszerelése – más európai autógyártókhoz hasonlóan – Európán kívül is történjen. Algéria az első lépés ezen az úton, egyben a régió egyik meghatározó, a SEAT számára jelentős fejlődési potenciállal bíró piaca, hasonlóan Észak-Afrika többi országához, ahol a Volkswagen Csoport további térhódításának irányításáért a SEAT felel. Az Arona és a Leon modellekkel bővítjük az Algériában elérhető termékkínálatunkat és segítségükkel tovább erősíthetjük pozíciónkat az algériai piacon. Jelenleg egyike vagyunk a leggyorsabban fejlődő márkáknak Európában, ezt tartani is szeretnénk, de ezzel együtt a célunk a globális növekedés.”
Ennek szellemében a SEAT múlt héten aláírt egy megállapodást a JAC Volkswagen közös vállalattal és annak részvényesévé vált. Az együttműködés értelmében a SEAT márka előreláthatólag 2020-2021. környékén mutatkozik be a kínai piacon és a SEAT a Volkswagen Csoport vezető márkájaként működik közre ebben a projektben.
Gyártási rekord az első félévben
A SEAT Algériában elért nagyszerű eredményei kulcsfontosságúak voltak a globális kiszállítások 2018. első hat hónapjában regisztrált növekedéséhez. A SEAT az első félév során 289 900 autót adott át ügyfeleinek világszerte, amely 17,6 százalékkal több, mint a 2017. első hat hónapjában kiszállított 246 500 jármű.
Az értékesítés sikere a martorelli gyárat is érintette, amely történetének legeredményesebb első félévét produkálta. Ebben az időszakban összesen 283 312 járművet gyártottak itt, amely 2017. hasonló időszakához képest 20,6 százalékos bővülés. A gyár kihasználtsági szintje elérte a jelenlegi maximális kapacitás 95 százalékát, amely napi 2 300 autó gyártásának felel meg. Az év második felében az Audi A1 veszi át az Audi Q3 helyét a 3-as gyártósoron, amely a várakozások szerint az év végére működik majd teljes kapacitással.
Forrás, fotó: Porsche Hungária