Újabb rekordot ért el a SEAT értékesítés: januártól szeptemberig a spanyol márka 415 600 gépkocsit szállított ki, ami 17 %-os emelkedést jelent a tavalyi év azonos időszakának eredményéhez, a 354 900 darabos mennyiséghez képest.
Ez a SEAT törtéletének eddigi legjobb eredménye, jobb mint a 2000 januárja és augusztusa között kiszállított 394 400 darab. A márka értékesítési számai szeptemberben értékesített 31 600 darabos mennyiséggel 20.6 %-os csökkenés mutattak ami az idén szeptember 1-én hatályba lépett WLTP eljárás bevezetésének tudható be, ugyanakkor ezt megelőzően, júliusban és augusztusban az eladások közel 40 %-os emelkedést mutattak.
A SEAT marketingért és értékesítésért felelő alelnöke, Wayne Griffiths ezzel kapcsolatban elmondta, hogy „szeptemberig az eladások új SEAT rekordot hoztak, mellyel továbbra is a leggyorsabban növekvő márka vagyunk Európában. Mint ahogyan az várható volt, a szeptemberi eredményt befolyásolta a WLTP bevezetése, ami júliusban és augusztusban erősen hozzájárult a gépkocsik regisztrációjának növekedéséhez. Az év utolsó negyedéve újabb kihívást jelent majd minden gyártónak, miután a WLTP hatással lesz az Európában regisztrált gépkocsik mennyiségére is. Mindezzel együtt az idei évből még hátralévő három hónappal jó úton vagyunk a felé, hogy a SEAT története során az eddigi legmagasabb értékesítési mennyiséget értjük el.”
A január és szeptember közötti SEAT kiszállítások a főbb európai piacokon tapasztalható lendület eredményének köszönhetően emelkedtek, e piacokon a növekedés mindenütt kétszámjegyű volt. Továbbra is Németország a SEAT vezető piaca 90 400 kiszállított gépkocsival, és tavalyhoz képest 22,8 %-os növekedéssel, ami a legjobb eredmény hozta a SEAT története során. Németországot szorosan követi Spanyolország, ahol a második legnagyobb mennyiséget érékesítették 85 900 eladott autóval, és 16.5 %-os növekedéssel. Spanyolországban ezzel a SEAT vezeti a márkák és a regisztrált gépkocsik rangsorát, ahol az egyes típusokat nézve a Leon és az Ibiza az első és a második helyet foglalja el. A többi európai piacot nézve 14,1 %-os növekedéssel és 50 500 eladott gépkocsival az Egyesült Királyság jelenti a márka harmadik legjobb piacát, ahol a SEAT szintén értékesítési rekordot ért el.
A januártól szeptemberig terjedő időszak hasonlóan sikeres volt Franciaországban, ahol a SEAT növekedése 27.7 %-os volt, és 23 400 gépkocsit szállított ki ügyfeleinek. A többi kiemelkedő értékesítési eredményt mutató ország között találjuk Ausztriát (16 000 eladott gépkocsi, 16.8 %-os növekedés) és Svájcot (8 400 gépkocsi, 11.7%-os emelkedés), ami mindkét ország esetében értékesítési rekordot jelentett az első kilenc hónapban. Mindezek mellett a SEAT jelentős növekedést mutatott Lengyelországban (10 300 darab; +24.2%), Belgiumban (8 000 darab; +37.2%) és Portugáliában (7 900 darab; +23.7%), ami egyértelműen hozzájárult a márka pozitív eredményeihez. E piacok mellett jelentős volt a növekedés Algériában, ahol a SEAT értékesítés az ötszörösére emelkedett, és elérte a 15 800 darabot.
A SEAT kész a további növekedésre
Az elmúlt hetekben a SEAT két olyan új modellt mutatott be, amelyek jelentősen hozzájárulhatnak a márka értékesítésének 2019-es növekedéséhez: bemutatkozott a Tarraco, ami az Aronával és az Atecával együtt kiteljesíti a márka szabadidő autóinak (SUV) offenzíváját, illetve az Arona TGI, az első sűrített földgáz hajtással üzemelő összkerék hajtású SUV. A tervek szerint mindkét modell értékesítése még az év vége előtt megkezdődik, a CUPRA Ateca bevezetésével együtt. Ez az új sport szabadidő autó a CUPRA márka első modellje lesz, és kiválóan ötvözi a vezetési élményeket és a kényelmet a mindennapos használatban.