A SEAT egy lépésre van attól, hogy elérje 68 esztendős történetének legmagasabb értékesítési mutatóit. A 2018-as évből már csak egy hónap van hátra, és a márka kiszállításai idén január és november között világméretekben 13 %-kal emelkedtek. A 2017-es év azonos időszakával (435 500) összehasonlítva, az értékesítés összességében idén elérte a 492 300 darabot. Ezzel a mennyiséggel a SEAT már meghaladta a 2017-es teljes év értékesítési adatát, ami 468 400 gépkocsi kiszállítása volt. Ez az eddigi legjobb eredmény a január-novemberi időszakra vonatkozóan, és meghaladja a 2000-ben elért, 473 200 darabos eddigi rekordot is.
A spanyol gyártó eladásai novemberben ismét felgyorsultak, 43 300 gépkocsit értékesítettek, ez a havi mennyiség 7.2 %-kal volt magasabb, mint a 2017-es év azonos hónapjában elért mutató, a 40 400 gépkocsi.
A SEAT értékesítéséért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths szerint ” a 2017-es év értékesítési számainak meghaladása az év zárása előtt egy hónappal nagyon kedvező eredményt jelent. Karnyújtásra vagyunk egy kivételes év zárásától, és a SEAT történetében a legjobb értékesítési eredmény elérésétől. Mindezen túl most rendelkezésre áll a motorkínálat több mit 90 %-a, és így a WLTP bevezetése következményeként kialakult helyzet most visszatér a normálishoz.”
Az év zárása előtt egy hónappal regisztrált értékesítési növekedés azt jelenti, hogy a SEAT már meghaladta minden eddigi éves szintű rekordját olyan országokban, mint Németország, az Egyesült Királyság , Ausztria, Izrael és Marokkó.
Németországban, a SEAT fő piacán a márka 14.0 %-kal növelte eladásait, és összesen 108 200 gépkocsit értékesített. Az Egyesült Királyságban 60 100 SEAT talált gazdára, ami 14,8 %-os növekedést hozott, míg Ausztriában 18 100 darabot, (9.3 %-os emelkedés), Izraelben 8 900 darabot, (+7.1 %), és Marokkóban 2 000 gépkocsit, (+11.7 %) sikerült átadni a vásárlóknak.
2007 óta most először regisztráltak Spanyolországban először több mint 100 000 eladott SEAT gépkocsit. Az összesen itt eladott 104 000 darabos mennyiség 16.8 %-os emelkedést jelentett. A SEAT piacvezető márka Spanyolországban, és az Ibiza valamint a Leon a két legnagyobb mennyiségben regisztrált modell. Az értékesítés olyan kulcs piacokon is emelkedett mint Franciaország és Olaszország. A SEAT közel 30 %-kal növelte értékesítését Franciaországban ( 28.7 %-os növekedés, 28 700 eladott gépkocsi) , és ezáltal Franciaország lett Európában a márka egyik leggyorsabban növekvő piaca. Jelentős növekedést mutatott az értékesítés Olaszországban 4, 6 %-os növekedéssel és 19 100 darab eladott gépkocsival, Portugáliában 9 200 eladott gépkocsival, 19.4% növekedéssel, illetve Belgiumban (+9 100 gépkocsi, 24.9 %-os növekedés). Mindezen túl Algéria továbbra is a legmagasabb éves növekedést mutató ország, ahol az 2017-es értékesítést (4 400 egység) sikerült megnégyszerezni, és ezzel Algéria az ott eladott 18 400 gépkocsival a SEAT hatodik legnagyobb piaca.
Forrás, fotó: Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft.