A Q-család új tagja – Az Audi Q8

Az Audi Q8 a négyajtós luxuskupék eleganciájával ötvözi a nagyméretű SUV-modellek praktikus sokoldalúságát. Igényes felszereltségével, széleskörű hálózati kapcsolataival és a műutakról távol is helytálló robusztus konstrukciójával a munka és a szabadidő során egyaránt ideális útitárs. Az Audi Q8 2018 harmadik negyedévében érkezik az európai piacokra.

 

Sokoldalú, sportos és elegáns – méretek és térkoncepció

Az Audi Q8 a négykarikás márka minden más SUV-modelljénél intenzívebben sugározza sportos dinamikáját és nemes stílusát. Az új SUV-kupé hosszúsága 4,99, szélessége 2,00, míg magassága 1,71 méter, így szélesebb, rövidebb és alacsonyabb Q7 testvérmodelljénél. Nem egész háromméteres tengelytávján olyan térkínálattal szolgál, amely legtöbb releváns méretében – például utastere hosszúságában és fejterében – egyaránt felülmúlja közvetlen vetélytársait. Hátsó hármas ülése kívánságra hosszirányban állítható, támláit lehajtva pedig akár 1755 literig is bővíthető az elektromos működtetésű ajtó mögött feltáruló csomagtér.

A Q-család újszerű kisugárzása – a külső dizájn

Impozáns, nyolcszögletű Singleframe hűtőrácsával az Audi Q8 a márka Q-családjának újszerű arculatát testesíti meg. Az erőteljes hatású, függőleges állású hűtőrács az előrenyúló első légterelővel, valamint a határozott kontúrokkal kiformált, nagyméretű légbeömlő nyílásokkal közösen magabiztos megjelenést kölcsönöz számára. Az elegánsan ereszkedő tetőív erősen megdöntött D-oszlopokba csatlakozva támaszkodik a nagyméretű, akár 22 col peremátmérőjű kerekeket rejtő sárvédők jellegzetes domborulataira („quattro-blister”). A formavilág számos részlete határozott utalás az „Ős-quattro” modellekre. Az erőteljes kontúrok és az atletikusan feszes felületek erőt és igényességet sugároznak, az állandó összkerékhajtás különleges dinamikája mentén. A légterelők, a kerékjárati burkolatok, az ajtóborítások és a diffúzorelem egyaránt színében elkülönülve emelik ki az újdonság offroad-megjelenését.

Már alapkivitelben LED-technikájú fényszórók világítják meg az utat, kívánságra akár HD Matrix LED kivitelben. A háromdimenziós hatású nappali menetfény digitális karaktert sugároz, akárcsak a hátsó lámpák. Utóbbiakat karakteres fénysáv köti össze, amely az „Ős-quattro” modellekhez hasonlóan fekete alapon húzódik. A Q8 vezetője a myAudi App segítségével számos világítási funkciót kívülről, okostelefonjáról is aktiválhat.

A vezetés sportos élménye – futómű és hajtásrendszer

Az Audi a quattro és a quattro az Audi – különösen is érvényes ez a Q8 modellekre, a márka csúcs SUV-sorozatára. Tisztán mechanikusan működő központi differenciálműve alapesetben 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, szükség esetén azonban túlnyomó részét az éppen hatékonyabb vonóerőátadási képességekkel rendelkező tengelyre irányíthatja. 254 milliméteres szabadmagassága, rövid karosszéria-túlnyúlásai és lejtő-asszisztense révén az Audi Q8 ott is folytathatja útját, ahol a műutak már véget érnek. A csillapítás-szabályzással kiegészített futómű az alapkivitel része, de kívánságra az ugyancsak csillapítás-szabályzással kínált adaptív légrugózás (adaptive air suspension) is rendelkezésre áll, igény szerint különösen kényelmes vagy hangsúlyosan sportos hangolással. E rendszer a pillanatnyi menethelyzet és a vezető igényei szerint akár 90 milliméteres tartományon is változtathatja a karosszéria magasságát.

Az ugyancsak az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás mellett, amelynek áttétele a bekormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebbé válik, az Audi extrafelszerelésként összkerékkormányzást is kínál. E technika akár öt fokos tartományon kormányozza be a hátsó kerekeket, kis sebességeknél az agilitás növelése érdekében az első kerekekkel ellentétes, míg a magasabb sebességtartományokban a fokozott stabilitás szolgálatában velük megegyező irányban.

Az új mild-hibrid technikának (MHEV) köszönhetően a hajtásrendszer mindegyik változatában különösen gazdaságos. A 48 voltos fedélzeti elektromos hálózat két fontos műszaki komponenst foglal magában: az egyik a lítiumion-akkumulátor, a másik a szíjhajtású indítógenerátor. A lassítások során utóbbi akár 12 kilowatt teljesítménnyel táplálhat vissza energiát, amit az akkumulátor tárol. Az MHEV-technika a leállított motorral támogatott, tartós szabad gördülési fázisokat („vitorlázás”), illetve az automatikus motorleállítás és indítás rendszerének (Start-Stop System) már 22 kilométer/óránál működésbe lépő szabályzását is lehetővé teszi.

A letisztult stílus az új prémiumkarakter – az utastér

Könnyen értelmezhető grafikák jellemzik az Audi digitális precizitását, illetve magas fokon integrált architektúráját és kezelését. Központi elemként a felső MMI touch response képernyő szolgál, amely Black Panel kialakításával kikapcsolt állapotában szinte alig láthatóan alkot nagyméretű fekete felületet. Minden kezelőelem logikusan viszonyul egymáshoz, a légbefúvó nyílások karcsú sávjától egészen a középső alagút a tiptronic sebességváltó karját is magában foglaló, széles konzoljáig. Sötétben az extrafelszerelésként rendelhető kontúrvilágítás emeli ki az utastér meghatározó dizájnvonalait, illetve szolgál – kiváló példaként az Audi részletek iránti figyelmességére – a kesztyűtartófedél lézeresen kimunkált, háromdimenziós hatású quattro-emblémájának háttérvilágításaként. Kívánságra masszázs- és szellőztető funkciót is kínáló Individual komfortülések, négyzónás automatikus légkondicionáló berendezés, valamint illatosítót és ionizátort is tartalmazó légminőség-csomag (Air Quality Paket) teheti teljessé a nemes hangulatot.

Érzékeny és lényegretörő – a kezelés és a kijelzők

Az Audi Q8 MMI touch response kezelési koncepciójában csaknem minden funkció két nagyméretű képernyőre hívható le. A felső 10,1 col képátlójával az infotainment- és a navigációs rendszerek kezelésére szolgál, míg a 8,6 képátlójú alsóról a légkondicionáló berendezést, további kényelmi funkciókat és a szövegmegadást vezérelheti a vezető. Utóbbi során kezét mindvégig kényelmesen a sebességváltókaron pihentetheti.

A kezelés gyors és biztonságos, egy-egy funkció aktiválását jól érzékelhető és hallható kattanás erősíti meg. A természetes hangvezérlés intelligens beszélgetőpartnerré avatja az Audi Q8 modelleket. A vezető szabadon fogalmazhatja meg utasításait, s a hangvezérlés egész mondatokat – például „Éhes vagyok” – is értelmezhet, máris közeli éttermeket ajánlva.

A kijelzőtartalmak az Audi virtual cockpit teljes egészében digitális műszeregységen jelennek meg, amelynek 12,3 col átmérőjű, nagyfelbontású kijelzőfelületén a multifunkciós kormánykerékről kétféle nézet is választható. Extrafelszerelésként a plusz változat egy harmadik, különösen sportos megjelenítést is kínál. Mindezt a Head-up kijelző egészítheti ki, amely a fontos információkat – köztük az útkereszteződések részletes térképével a navigáció számára – a szélvédőre kivetítve jeleníti meg.

Okos hálózati kapcsolatok – az Audi connect és a vezetői segédrendszerek

A német piacra már alapkivitelben a csúcsszínvonalú MMI navigációs rendszer plusz infotainment-berendezéssel érkezik az Audi Q8, amely az Audi connect LTE Advanced szabvány szerinti adatátviteli moduljával, valamint WLAN-hotspottal készül. A navigációs rendszer az adott útvonal alapján felismeri a vezető személyes preferenciáit, így intelligens javaslatokkal szolgálhat. Az Audi connect online-szolgáltatások előretekintő módon egészítik ki az útvonaltervezést, így a két Car-to-X szolgáltatás – a közlekedési táblák információi és a veszélyhelyzet-információ – egyaránt profitálhat az Audi-flotta kollektív intelligenciájából. Az extrafelszerelésként rendelhető Audi connect kulcs Android operációs rendszerű, kompatibilis okostelefonról is lehetővé teszi az autó nyitását és zárását, illetve motorjának beindítását. A kulcs egyéni felhasználói profiljaiban több vezető akár 400 különböző beállítása is tárolható. A myAudi App segítségével a vezető különleges úticélokat továbbíthat a navigációs rendszerre, zenét streamelhet, de okostelefonja határidőnaplójának tartalmát is importálhatja az MMI-rendszerre.

Az Audi Q8 az Audi phone box és a Voice-over-LTE technikái révén a hang és telefonkapcsolat-minőség terén is csúcsszínvonalat képvisel – akárcsak a Bang & Olufsen Advanced Sound System, amely a magasságbeli térdimenzió adataival mind az öt üléshelyen vonzó térhangzással szolgál. A zenék ily módon úgy szólalhatnak meg, ahogy a koncertteremben rögzítették őket.

Legyen éppen szó parkolásról, városi közlekedésről vagy hosszú túrákról, az Audi Q8 számos menethelyzetben támogatja vezetőjét. Ennek technikái közé tartozik egyebek mellett az adaptív menetasszisztens, a gazdaságossági asszisztens, az útkereszteződés-asszisztens, a sávváltást segítő rendszer, az útpadka-figyelmeztetés és a környezetmegfigyelő kamerák rendszere. Igazi különlegesség a 2019 elején érkező távirányítású garázspilóta (Remote Garage Pilot), amely a vezető felügyelete mellett önállóan manőverezi a garázsba a SUV-modellt, illetve áll ki vele. A vezető előzetesen kiszállva a myAudi App segítségével okostelefonjáról indíthatja el a folyamatot. Hasonlóan magas színvonalú kényelmet kínál a távirányítású parkolópilóta (Remote Parkpilot). Mindezen megoldások mögött a vezetői segédrendszerek központi szabályzóegysége áll, amely folyamatosan sokrétű képet alkot az autó környezetéről, ennek alapján irányítva az egyes vezetői segédrendszereket. A szükséges adatokat felszereltségtől függően akár öt radarszenzor, hat kamera, tizenkét ultrahangos érzékelő és a lézerszkenner szolgáltatja.

 

Forrás, fotó: Porsche Hungária



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com