Összesen 104 900 járművet szállított ki május folyamán a ŠKODA

Májusban a ŠKODA világszerte összesen 104 900 járművet szállított ki ügyfeleinek. Az előző év ugyanezen hónapjához képest ez 6,6 százalékos csökkenést jelent (2018. május: 112 400 jármű). E fejlemények fő oka a kínai személyautó-piac jelenlegi helyzete. Európában a gyártó a piac visszaesése ellenére növelte a kiszállításait Ausztriában (+21,9%), Magyarországon (+20,5%), Németországban (+8,4%) és Hollandiában (+6,2%). Oroszországban a ŠKODA kétszámjegyű növekedést ért el. Májusban is az OCTAVIA maradt a legkedveltebb modell, valamint a SCALA alsóközép-kategóriás újdonság újabb piacokon is elrajtolt. A megújult SUPERB és a megújult ŠKODA SCOUT modellek pozsonyi bemutatóján leleplezett SUPERB iV és CITOGOe iV modellek világpremierje jelzi, hogy a ŠKODA belép az elektromobilitás világába.

Alain Favey, a ŠKODA AUTO igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja így magyarázza az eredményeket: „Széles körű termékoffenzívánkat most tovább folytatjuk. Az elmúlt hónapban beléptünk az elektromobilitás világába, ezzel fontos mérföldkövet értünk el a márka 124 éves útján. A SUPERB iV az első hálózatról is tölthető hibrid a kínálatunkban, míg a CITOGOe iV egy akkumulátoros elektromos jármű. Meggyőződésünk, hogy az iV almárkánk vonzó modelljei új ügyfélköröket nyernek majd meg a ŠKODA márka számára.”

Nyugat-Európában a ŠKODA májusban összesen 45 300 járművet szállított ki ügyfeleinek, ezzel az előző év azonos hónapjának eredményét 2,5 százalékkal múlta felül (2018. május: 44 200 jármű). A 16 300 kiszállított járművel továbbra is Németország a legnagyobb önálló európai piac (2018 május: 15 100 jármű, +8,4%). Ezenkívül a ŠKODA jelentős növekedést ért el Franciaországban (3200 jármű, +5,3%), Ausztriában (2800 jármű, +21,9%), Svájcban (1900 jármű, +5,8%), Belgiumban (1800 jármű, +2,3%), Hollandiában (1600 jármű, +6,2%), Dániában (1400 jármű, +4,7%) és Görögországban (500 jármű, +26,1%).

 

Közép-Európában összesen 20 000 járművet szállított ki a márka, ez 3,4 százalékkal múlta felül az előző év azonos időszakát (2018. május: 19 300 jármű). A hazai piacán, Csehországban 9000 kiszállítást teljesített a ŠKODA, ez kismértékű növekedést jelent az előző évhez képest (2018 május: 8700 jármű, +3,7%). Kétszámjegyű bővülést realizált a gyártó Magyarországon (1600 jármű, +20,5%). Szlovákiában (2000 jármű, +5,0%) és Szlovéniában (800 jármű, +2,2%) is nőttek a járműgyártó kiszállításai az előző májussal összehasonlítva.

 

Kelet-Európában (Oroszország nélkül) a ŠKODA összesen 4900 járművet adott át ügyfeleinek, ez 10,8 százalékos növekedést jelent (2018. május: 4400 jármű). Bulgáriában közel duplájára növelte kiszállításait a cseh autógyártó, a 700 jármű 90,3 százalékos erősödést jelent az előző év májusához képest (2018. május: 400 jármű).

A fejlődő piacnak számító Oroszországban a ŠKODA kiszállításai 16,9 százalékkal, 7000 járműre nőttek (2018. május: 6000 jármű).

A márka világszinten legnagyobb önálló piacán, Kínában a ŠKODA májusban 21 100 járművet szállított ki, ezzel 31,5 százalékos visszaesést könyvelt el az előző év ugyanezen hónapjával összehasonlítva (2018. május: 30 800 jármű). E fejlemény oka a kínai személyautó-piac továbbra is folytatódó zsugorodása.

Indiában a ŠKODA márka 1200 járművet szállított ki, míg az előző év ugyanezen hónapjában 1400 járművet adott át ügyfeleinek (–19,6%).

A tengerentúli területeken a ŠKODA a kiszállításait 3200 járműre növelte, és ezzel az előző év májusához képest 45,0 százalékos növekedést ért el (2018. május: 2200 jármű). Növekedést ért el a márka Tajvanon (700 jármű, +34,0%), Ausztráliában (600 jármű, +5,6%), Egyiptomban (300 jármű, +102,9%) és Új-Zélandon (100 jármű, +8,1%).

 

 

 

Forrás, fotó: Porsche Hungaria



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com