Több ezer érdeklődő, köztük nemzetközi szakemberek, újságírók és showroomok vezetői látogatták meg a magyar designerek kiállítását április 9. és 14. között a milánói Brera Design Districten. A központi elhelyezkedésnek és a különleges termékeknek köszönhetően gyakran sorban álltak az érdeklődők az installáció előtt.
Áprilisban évről évre a milánói Design Hét ad otthont a szakma két legjelentősebb eseményének: a Salone Internazionale del Mobile nemzetközi bútorkiállításnak, valamint a Fuorisalone („saloni-n kívüli”) eseménysorozatnak, melyek mára nemzetközi referenciaponttá váltak a design és bútorgyártás területén. Több mint 370.000 érdeklődő, köztük kereskedők, buyerek, gyártók és szakemberek látogatják a szakvásárt.
A magyar installáció az esemény fő helyszínén, a Brera Design Districten fogadta az érdeklődőket. Az öt nap alatt több ezren tekintették meg a magyar designerek munkáit, köztük kanapékat, lámpákat, textileket, kerámiákat és üvegtárgyakat. A szakmai szempontok által kiválasztott 13 magyar designer az ADAMLAMP (Juhász Ádám), Andrási Edina, a Brinkus Design (Brinkus Kata), Bokor Gyöngyi, a CODO (Kodolányi Gábor), a Marta Edocs Glass (Edőcs Márta), a Hannabi Sofa (Rácz Anikó), a Biela Collection (Kerékgyártó András), a Knetik Dóra, a KOMONKA Textile (Kovács Móni), a Polyunomi (Lakatos Ábel), a POSITION Collective (Kertész Attila, Simonfalvi Bence) és a STUDIO NOMAD (Pásztor Bence, Tarcali Dávid, Pongor Soma).
Andrea Davide Cuman, a Studiolabo és Brera Design District nemzetközi kapcsolatokért felelős menedzsere kiemelte, hogy a magyar designerek darabjai nagyon magas minőséget képviselnek és különlegességük abban rejlik, hogy a nemzetközi trendek mellett a saját, Magyarországra jellemző nemzeti jegyek is megjelennek bennük.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ilyen hatalmas volt az érdeklődés a magyar designerek iránt. Mindenkitől nagyon pozitív visszajelzést kaptunk, mind a nemzetközi szakemberek, mind az újságírók kiemelték, hogy a magyar termékek kreatívok és sokszínűek, letisztultságuknak köszönhetően megállják a helyüket az olasz és nemzetközi piacokon is.” – tette hozzá Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.
A Magyar Divat & Design Ügynökségről
A Magyar Divat & Design Ügynökség, a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a hazai design- és divatipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, rajtuk keresztül pedig az országimázs erősítése, mindezt olyan munkahelyeket teremtve, amelyek mögött fenntartható iparági vertikum áll. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Integratív szervezetként kiemelt célja a design- és divatiparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, mely elengedhetetlen a hosszútávú sikerhez.
Forrás, fotó: Lounge Communication