Élsportolókat, közéleti személyiségeket, influenszereket, testnevelőket, edzőket és egyetemi hallgatókat fog össze a Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ) április elején induló kampánya, amely a koronavírus által okozott extrém helyzetre igyekszik hatékonyan reagálni. A program részeként az MDSZ saját közösségi médiacsatornáin napi rendszerességű edzéseket, otthoni környezetben végzett sportolással kapcsolatos ötleteket és inspiráló videókat, posztokat tesz közzé, amellyel motiválni szeretné a fiatalokat a mindennapi 60 perces testmozgás megvalósítására.
A koronavírus terjedése által okozott rendkívüli állapot, az otthonmaradás, az otthoni tanulás és a digitális oktatási rend teljesen új helyzetet teremtett, és nagy kihívások elé állította mind a testnevelőket, mind a szülőket, gyerekeket. A diákokat nap mint nap megmozgató aktivitások otthoni, családi környezetben történő megvalósítása – testnevelés órák hiányában – szintén kihívásokba ütközik mind az sportcélú terek és eszközök korlátozott elérhetősége vagy hiánya miatt. Erre a testnevelést oktató pedagógusok saját lehetőségeihez és felkészültségükhöz igazodva próbálnak reagálni. Az MDSZ – felismerve ebben saját felelősségét és szerepét – szeretné szakmai tudását és kommunikációs felületeit rendelkezésre bocsátani, és a diákokat, pedagógusokat és szülőket segíteni az egészségi és fittségi állapotuk fenntartásában. „Célunk az, hogy a WHO által az iskolás korosztálynak ajánlott napi 60 perc közepes-erős intenzitású testmozgást ebben a helyzetben is ösztönözzük, amely az MDSZ által útjára indított „DO60” mozgalom legfőbb üzenete.” – mondta el Balogh Gábor, az MDSZ elnöke. „Ennek érdekében április 1-jével elindítottuk a #mozogjotthon, #moveathome kampányunkat az MDSZ Facebook és YouTube csatornáján, és a fiataloknak szóló DO60 Facebook, Instagram és YouTube csatornáinkon.”
A kisebbekhez a pedagógusokon, szülőkön keresztül szól a mostani kezdeményezés, amelynek részeként minden nap 14 órakor megjelenik egy 15-20 perces mozgásvideó az MDSZ Facebook oldalán. A videókat testnevelők, edzők, élsportolók és közéleti személyiségek készítik, kifejezetten az általános iskolás korosztályra szabva. A nagyobbakhoz már közvetlenül szól a kampány, nekik a DO60 Facebook és Instagram csatornákon jelenik meg a napi edzéstartalom minden délután 16 órakor. Az anyagok készítői között népszerű influenszerek is szerepelnek, például a fiatalok minden kedden Nagy Danival és Kovács Ramival edzhetnek együtt, csütörtökönként pedig a Face Team csapata tart online edzést. Lesz emellett zumbaóra, saját testsúlyos edzés, kifejezetten a lányoknak és fiúknak szóló tréning, illetve páros gyakorlat is. Minden csatornán további érdekes, szórakoztató, mozgásösztönző tartalmak is megjelennek, hogy a fiatalokban fenntartsák az igényt arra, hogy az extrém körülmények között is fittek maradjanak. Ebben segít például dr. Szabó Tünde, Csisztu Zsuzsa, dr. Kiss Gergely, Talmácsi Gábor, Kovács KOKO István vagy Szujó Zoltán is.
„Örömmel csatlakozom az MDSZ programjához, bízva abban, hogy videómmal hozzájárulok a pedagógusok, gyerekek és szüleik motiválásához, hogy mindannyian egészségesen, fitten vészeljük át a következő hónapokat.” – nyilatkozta dr. Kiss Gergely háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, a Nagy Sportágválasztó kommunikációs igazgatója, egyben háromgyermekes apuka.
Forrás: mdsz.hu
Fotó: facebook.com