Milliárdos forgalom várható a játékpiacon karácsonykor – Fekete Pénteken elkezdődik a roham

A közel 45 milliárd forintos játékpiac fele realizálódik az idei karácsonyi időszakban, amikor hagyományos áruházi vásárlás esetén 6800 forintot, online 8300 forintot költenek a magyar családok játékokra alkalmanként a REGIO JÁTÉK adatai szerint. A legtöbb fa alá társas- és kreatív játékok, ruhák és sporteszközök kerülnek karácsonykor, az ajándékokat a szülők több mint kétharmada a Black Friday akciók keretében tervezi megvásárolni.

A REGIO JÁTÉK közel 2500 fős mintán végzett friss kutatása alapján idén a szülők egyharmada 5-10 000 forint között, többsége (57%) viszont 10 000 forint felett költ egy gyermek karácsonyi ajándékaira. „Becslésünk szerint az idén cirka 45 milliárd forintos játékpiac csaknem fele az év végi ünnepi időszakban fog realizálódni. Ilyenkor darabszámra több, ráadásul magasabb értékű játékok kerülnek a szülők kosarába, számszerűsítve a hagyományos bolti vásárláskor 6800 forint, míg a kiadósabb online beszerzés esetén 8300 forint az átlagos végösszeg” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. Idén jellemzően 2-3 különböző meglepetést találnak a gyermekek a fa alatt. A kutatás szerint a játékok – társas- és kreatív játék, valamint a LEGO – mellett ruhát és sporteszközt fognak rejteni a csomagok. A 14 éven aluliak egyharmada ezenkívül könyvre, a 6 éven aluliak egynegyede pedig kisautóra, egyötöde játékbabára is számíthat.

 

Növekszik az online, mobilról történő vásárlás

 

A megkérdezettek 61 százaléka tervezi online megvásárolni az ajándékokat, elsősorban azért, mert így könnyen össze lehet hasonlítani az árakat, kényelmesebb, és elkerülhető a sorban állás. „A tavalyi évhez képest idén 20 százalékkal nőtt a webáruházunkban történő vásárlás, és 70 százalékkal több a mobilról érkező tranzakciók száma. Az internetes akciók is a virtuális vásárlás felé terelik az embereket, minden második válaszadónk figyeli az ilyen alkalmakat, továbbá sokan keresik az ingyenes házhozszállítás lehetőséget, és készülnek a Black Friday leárazásokra is” – tette hozzá a marketingvezető. A kutatásban résztvevők fele éppen ezért novemberben kezdi a karácsonyi ajándékok beszerzését, az utolsó pillanatra százból mindössze egy család hagyja a vásárlást.

 

Fekete pénteken kezdődik az igazi roham

Tízből hét válaszadó kalkulál jobb ajánlatokkal és egyúttal vásárlással az idei Fekete Pénteken: a legnépszerűbb kategóriák a játékok, elektronikai eszközök, háztartási cikkek és a könyvek. „Minden évben kiterjesztjük a fizikai áruházainkra is a Black Friday kedvezményeket, egy kisebb forgalomnövekedés azonban még csak a tavalyi évben volt először megfigyelhető. Webáruházunk ezzel szemben a háromnapos akció alatt – egy átlagos naphoz képest – sokszoros forgalmat generált 10 600 forintos átlagos kosárérték mellett” – árulta el Gyaraki Dávid. Legtöbben egyébként 31-50 százalékos (46%), valamint 51-70 százalékos (41%) kedvezményekkel lennének igazán elégedettek a REGIO JÁTÉK felmérése alapján.

Gyaraki Dávid

 

TOP 10 játékkategória a 2018-as ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK becslése alapján:

  1. Társasjáték, kártya
  2. Kreatív, fejlesztő
  3. LEGO
  4. Autó, jármű
  5. Baba, babakocsi
  6. Plüss
  7. Bébijáték, kellék
  8. Szerepjáték
  9. Játékfigura
  10. Diavetítő, diafilm

TOP 10 játék a 2018-as ünnepi időszakban a REGIO JÁTÉK becslése alapján:

  1. Wobbleez totyogó tappancsok unikornis, póni
  2. Építs vagy BUMM társasjáték
  3. Burger Party társasjáték
  4. Magyarul éneklő és beszélő Charlotte baba
  5. Sütikutyusok
  6. Falánk Farkas társasjáték
  7. Ugró pirítós társasjáték
  8. Baby Secrets baba
  9. Dobble deluxe társasjáték
  10. Tacsi Pajti plüss barát

 

 

 

Forrás, fotó: SAKKOM



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com