A CUPRA TCR két csapatának pilótái közül az aktuális TCR Európa-kupa címvédő Mikel Azcona kezdte a legjobban a WTCR FIA Túraautó Világkupa 2019-es sorozatát, Marrákesben (Marokkó) három futam után hetedik helyen zárt. A spanyol versenyzőnek és csapattársának, a svéd Daniel Haglöfnek köszönhetően a PWR by CUPRA Racing a hatodik helyről várhatja a folytatást. Szabadkártyával a Zengő Motorsport is visszatér a WTCR mezőnyébe, Tenke Tamás egy CUPRA volánja mögött áll rajthoz a Hungaroringen április 27-28-án.
Első alkalommal mutatkozott be a WTCR FIA Túraautó Világkupa sorozatában a PWR by CUPRA Racing csapata április elején Marrákesben (Marokkó), s 35 pontot szerezve hatodik helyen zárt a Mikel Azcona (spanyol) és Daniel Haglöf (svéd) páros. Az első versenyhétvége az aktuális TCR Európa-kupa címvédőnek, a mindössze 22 éves Azconának sikerült jobban, s hetedik helyen végzett három futam után a 350 lóerős CUPRA TCR volánja mögött.
A CUPRA másik csapatát, a Comtoyou-DHL by CUPRA Racinget a 46 éves holland Tom Coronel és a francia Aurélien Panis, a korábbi Forma-1 pilóta Olivier Panis fia alkotják. Az ő első hétvégéjük még a tapasztalatszerzéssel telt, bár Tom Coronelnek köszönhetően 4 pontot szereztek.
A második versenyhétvégére Magyarországon, a Hungaroringen kerül sor április 27-28-án, és a négy gyári támogatással versenyzőz pilóta mellett a szabdkártyás magyar Tenke Tamás is egy CUPRA volánja mögött állhat rajthoz. A mindössze 22 éves magyar tehetség idén az év elején negyedikként végzett a TCR közel-keleti bajnokságában, most pedig a Zengő Motorsport színeiben – amely korábban olyan magyar pilóták karrierjének kezdetét segítette, mint Michelisz Norbert, Nagy Dániel és Nagy Norbert – mutatkozhat be a WTCR mezőnyében.
A magyar csapat 2019-ben nem indul ebben a sorozatban, hanem más versenyekre fókuszál, de a szabadkártyás státusz lehetőséget adott arra, hogy megmutassák magukat a Túraautó Világkupában. Az új szabályok értelmében a szabadkártyás versenyzők pontot nem szerezhetnek a futamok során, és a normál büntetősúly-kiosztás mellett további 20 kilogrammos terhelést kapnak autójukba a teljes sorozatban induló pilótákkal szemben.
„Nagy megtiszteltetés és óriási lehetőség ez számomra – mondta a 22 éves, többszörös szimulátor bajnok Tenke Tamás. – Rendkívül sokat kell még tanulnom, így nem is szeretnék jóslatokba bocsátkozni. Alapveteőn akkor lennék elégedett, ha minél több kört meg tudnék tenni a szabadedzéseken, valamint az időmérő futamokon, és szeretnék mind a három versenyen célba érni.”
„Nagyon boldog vagyok, hogy visszatérhetünk a WTCR sorozatba, főleg azért, mert ezt hazai környezetben tehetjük meg – vélekedett Zengő Zoltán, a Zengő Motorsport csapatmenedzsere. – Nem kétséges, hogy Tamásnak jelentős ugrás lesz a karrierében a hétvégi verseny, de egy kiváló lehetőség arra, hogy újabb tapasztalatokat szerezve tovább fejlődhessen.”
A pontszerzésre a CURPA-val versenyzők közül a Hungaroringen is Mikel Azconának és Daniel Haglöfnek lesz a legnagyobb esélye. A WTCR FIA Túraautó Világkupa összesen 10 helyszínre látogat el, a mogyoródi futamot követően Szlovákiában, Hollandiában, Németországban, Portugáliában, Kínában, Japánban és Makaóban bizonythatnak a versenyzők, ezt követően a szuperfinálét Malajziában rendezik.
Forrás, fotó: porsche.hu