Új koncepcióval jelentkezik a TOP 100 magyar bor, a több mint tíz éve megjelenő magazin 2018-as számában a fogyasztók számára valóban elérhető borokat rangsorolta, ezt a szemléletváltást tükrözi a kiadvány új szlogenje, „A legnépszerűbb legjobbak” – mondta a kiadványt megjelentető Világgazdaság gazdasági napilap főszerkesztője szerdán Budapesten, sajtótájékoztatón.
Deák Bálint kiemelte: a kiadvány rangsora a hazai kereskedelemben legnagyobb tételben eladott minőségi borokat mutatja be, olyan hazai fehér- és vörösborokat, amelyeket az egész ország területén megvásárolhatnak a fogyasztók.
Kiemelte: kizárólag szakmai alapon döntött a borok bírálata során a zsűri, az egyes pincészetek nem befolyásolhatták a bírálók döntését.
Fiáth Attila nemzetközi borakadémikus, egyetemi tanár, a zsűri elnöke elmondta: kiváló borok versenyeztek, az idei TOP 100-as lista minőségi javulást hozott, általánosságban elmondható, hogy a könnyedebb, gyümölcsösebb stílus, a rozék és a pezsgők is előretörtek.
Szerinte egyedülálló, hogy a boltokban kapható borokból állították össze a rangsort. Kiemelte: a bolti forgalom nagysága mellett feltétel volt, hogy a versengő borok bolti ára minimum 2000 forint legyen, és azokat az ország bármely részén meg lehessen vásárolni.
Forrás: MTI
Fotó: pexels.com