A Mastercard ma bemutatta a párbeszéd-alapú kereskedelem kihívásairól szóló kutatását. Az eredmények alapján a fogyasztók a kényelmet helyezik előtérbe, de a biztonság is fontos szempont, ha ezt az új vásárlási módot választják.
A párbeszéd-alapú vásárlás során a felhasználó hangjával, vagy egy chat-felület segítségével választ és fizet. Mivel napjainkban egyre inkább a hangalapú kommunikáció válik meghatározóvá, ezért a párbeszéd-alapú kereskedelem területén is gyors és alapvető átalakulás várható – áll a Mastercard és a Future Agenda szervezet közös kutatásában.
Az Európai Unióban minden ötödik válaszadó vásárolt már szöveg – vagy hangasszisztens segítségével (21% vásárolt, 16% fizetett, 7% banki szolgáltatást használt) Az amerikai fogyasztók 87 százaléka tudatában van annak, hogy vásárlásai során hang- és szövegkezelő felülettel kommunikál, 66 százalékuk pedig már használt ilyen szolgáltatásokat korábban. A kutatás arra is rámutatott, hogy sok fogyasztó aggódik a hangalapú vásárlás általános biztonsága miatt, különösen az e-kereskedelemben. Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a fogyasztók elsősorban azért szakítják meg a vásárlást, mert hiányolják a szemmel látható védelmet. Ahhoz, hogy ez megváltozzon, a piaci szereplők összefogása, a szolgáltatások könnyű és biztonságos használata a legfontosabb lépés.
A tanulmány kapcsán Ann Cairns, a Mastercard alelnöke így fogalmazott: „A hangtechnológia gyors fejlődése és terjedése képes megváltoztatni életünket és vásárlási szokásainkat. Ha megfelelően bánunk vele, a hang használata hozzásegít a gyorsabb, egyszerűbb és kényelmesebb vásárláshoz.”
Az OC & C stratégiai tanácsadói szerint 2022-ig az amerikaiak 40 milliárd dollárt (az összes internetes költés 6 százalékát) költenek majd el a hangalapú kereskedelemben. Az Egyesült Királyságban 2022-re a hangalapú vásárlások összértéke elérheti az 5 milliárd dollárt – az összes internetes költés 3 százalékát.
Forrás, fotó: Mastercard