A digitális kultúra és az emberi érzelmek közötti kapcsolatot mutatja be a Kiss in Budapest elnevezésű pavilon a London Design Biennalén, amelyen Magyarországot először képviseli a Magyar Divat és Design Ügynökség.
A szerdától szeptember 23-áig látogatható seregszemlén negyven ország tervezői és kurátorai gyűlnek össze a Somerset House-ban, hogy bemutassák, hogyan befolyásolja a dizájn az emberek hétköznapjait – közölte az ügynökség az MTI-vel.
A résztvevő országok saját pavilonjaik megalkotásakor a biennálé idei központi témájára, a hét alapvető érzelmi állapotra fektették a hangsúlyt.
A magyar installációt készítő csapatot a növekvő társadalmi elidegenedés, az érintés hiánya, valamint az emberi kapcsolatokban jelenlévő intimitás inspirálta. Bár a mindennapokat átszövő technológia könnyebbé és gyorsabbá tette a kommunikációt, nem helyettesítheti a valódi pillanatok megélését. Az installáció ezzel a kétértelműséggel játszik, olyan látszólag ellentmondó elemek párhuzamba állításával, mint az örökség és a kortárs design, az intimitás és a távolság.
A párok az installációba ellentétes oldalról lépnek be, ahol a szenzorokkal, LED-kijelzőkkel és kamerákkal felszerelt pavilon felismeri azt a pillanatot, amikor megcsókolják egymást. A kint tartózkodók a párokat egy nagyméretű LED kijelzőn figyelhetik, ahogy találkoznak egymással, majd csókot váltanak Budapest látnivalói előtt. Az eredmény egy virtuális képeslap: a pár első csókja Budapesten.
A Magyar Divat és Design Ügynökség célja a dizájn- és divatiparon keresztül erősíteni az országimázst, valamint növelni az exportot, erősíteni a magyar gyártói hátteret, valamint fejleszteni a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudást. Kiemelt figyelmet fordít továbbá a dizájn- és divatiparágban tevékenykedő magyar és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordinációra is.
MTI