Az év első három hónapjában az egy évvel korábbihoz képest 20,6 százalékkal csökkentek a BMW konszern eladásai a cég hétfői bejelentése szerint.
Az első negyedévben a BMW AG 477 ezer autót értékesített a BMW, Rolls-Royce és Mini márkákból, Kínában az eladások 31 százalékkal, Európában 18 százalékkal, az Egyesült Államokban 17 százalékkal csökkentek.
Az eladások Kínában februárban estek vissza jelentős mértékben a járvány miatt bevezetett korlátozások hatására, Európában és az Egyesült Államokban pedig márciusban kezdte éreztetni hatását a kereslet csökkenése. Európában a járvány miatt jelenleg a márkakereskedők 80 százaléka, az Egyesült Államokban pedig 70 százaléka tart zárva – közölte a konszern.
A BMW európai és észak-amerikai üzemeiben jelenleg szünetel a termelés, mivel „a konszern rugalmasan alkalmazkodik a kereslet alakulásához” – közölte Pieter Nota pénzügyi és értékesítési igazgató. „Kínában a megrendelések számottevő növekedésével már mutatkoznak a fellendülés első jelei” – jegyezte meg. Hangsúlyozta, hogy az alkalmazottak egészségének a védelme mellett a konszern a likviditás fenntartására és a hosszú távon sikeres működésre helyezi a hangsúlyt.
Forrás: MTI
Fotó: pexels.com