Kategóriájában az új up! GTI innovatív 1.0 TSI erőforrása nyerte el a 2018-as „Nemzetközi Év Motorja” díjat

Wolfsburg/Budapest, 2018. június 19.  – Az új up! GTI1 1.0 TSI erőforrása elnyerte a 2018-as „Nemzetközi Év Motorja” („International Engine of the Year 2018”) kitüntetést. Ezzel a hosszú távon fenntartható üzemű és erőteljes, turbófeltöltésű háromhengeres aggregát immár a motorok világa legjelentősebb trófeájának birtokosa. A díjat nemzetközi szakújságíró-elit alkotta zsűri ítélte oda, akik az idén összesen tizenkét kategóriában értékeltek. Az 1.0 TSI neves vetélytársakat utasított maga mögé hengerűrtartalom-kategóriájában (1,0 liter alatt).

  • Nemzetközi zsűri tüntette ki a Volkswagen 1,0 literes motorjának legújabb és legerősebb változatát
  • A high-tech aggregát az új négyes hatású katalizátorral és integrált részecskeszűrővel megfelel az EU 6AG kipufogógáz-szabvány előírásainak

 

1.0 TSI motorjával a Volkswagen kompakt és könnyű high-tech erőforrást kínál. A 85 kW/115 LE teljesítményű benzines aggregát az up! első motorja, amely négyes hatású katalizátorral, illetve integrált benzines részecskeszűrővel készül. E fejlett kipufogógáz-utánkezelő technikával, valamint innovatív motorbeli műszaki megoldásaival az up! GTI kis „erőműve” az EU 6AG (Euro 6d Temp) kipufogógáz-szabvány előírásait is kielégíti.

A motor és a kipufogógáz-tisztítás részletesen: az up! GTI idén tavasz óta kínált 1.0 TSI erőforrása az EA211 motorcsalád legújabb tagja. A 999 köbcentiméteres, díjnyertes újdonság kifinomult megoldásai között említhető turbófeltöltője wastegate-szelepének elektromos léptetőegysége (aktuátora), valamint a szívócsatorna-modulba integrált töltőlevegőhűtő és a hengerfejben kialakított kipufogó-leömlő. A rendszer a benzinmotorok körében magasnak számító, 350 bar nyomáson közvetlenül az égésterekbe fecskendezi az üzemanyagot. E korszerű technikáival a kompakt és könnyű, hengerenként négyszelepes erőforrás az 5000-es és 5500-as percenkénti fordulatszám közötti tartományon 115 lóerőt produkál. A két állítható vezérműtengellyel készülő 1.0 TSI már 2000-es percenkénti fordulattól 200 newtonmétert küld a sebességváltó felé, s a maximális forgatónyomaték egészen 3500-as fordulatig a vezető rendelkezésére áll.

Az új TSI aggregát fejlesztése során különösen a középpontban állt az alacsony károsanyag-kibocsátás, amit olyan innovatív motorbeli műszaki megoldásokkal értek el a tervezők, mint az ötlyukú, mágneses injektorok, a magas befecskendezési nyomás, az ugyancsak új fejlesztésű turbófeltöltő, az új dugattyúk és az innovatív kipufogógáz-utánkezelő rendszer. A motor és a kipufogógáz-tisztítás itt hosszú távon fenntartható üzemű rendszert alkot. A kipufogógázok utánkezelésének legfontosabb eleme az integrált benzines részecskeszűrővel (OPF) kiegészített, új négyes hatású katalizátor, amely akár 95 százalékkal is mérsékli a részecske-kibocsátást. Az autó aljába épített másik hármas hatású katalizátor nagy terhelések mellett is gondoskodik az EU 6AG kipufogógáz-szabvány határértékeinek betartásáról.

Az EU 6AG (Euro 6d Temp) kipufogógáz-szabvány már az új, a valóságos értékekhez közelebb álló WLTP (Worldwide Harmonized Light-Vehicles Test Procedure) és RDE (Real Driving Emissions) eljárások szerint üzemanyag-fogyasztás méréseket tartalmazza, amelyeket egyrészt görgős próbapadon, másrészt valós utcai körülmények között végeznek.

1)   up! GTI 1.0 TSI (85 kW/115 LE) – üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km) (WLTP): 5,7 – 5,6; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 129 – 127;

     üzemanyag-fogyasztás (l/100 km) (NEFZ): városban 6,0 / városon kívül 4,1 / kombinált 4,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 110; gazdaságossági besorolás: C

Forrás, fotó: Porsche Hungária



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com