A Volkswagen Truck & Bus 2018 első három hónapjában jelentősen növelni tudta haszonjárműveinek eladásait.
A Csoport értékesítési volumene elérte az 53 220 darabot, ami az előző év azonos időszakával összehasonlítva 16 %-os emelkedést jelent. A megelőző év sikerére alapozva az első negyedévben mindhárom márka, az MAN, a Scania és a Volkswagen Caminhões e Ônibus is hozzájárult a Csoport értékesítési sikereihez.
“Vonzó termék portfoliónknak köszönhetően most tudjuk learatni a haszonjárművek iránt kulcsfontosságú piacainkon megmutatkozott erős kereslet „gyümölcseit” is. A márkáink közötti együttműködés kifizetődő és igen értékes együttműködést eredményez a Csoporton belül. Ez erősítette márkáink versenyképességét, és lehetővé teszi, hogy Csoportként új növekedési területeket célozzunk meg.”
– mondta Andreas Renschler, a Volkswagen Truck & Bus vezérigazgatója, a Volkswagen AG igazgató tanácsának tagja.
2018: tartós növekedés gyakorlatilag minden térségben
A Csoport teherautó ágazata jól teljesített 2018 első három hónapjában. A Volkswagen Truck & Bus márkái 46 700 teherautót értékesítettek, ami a tavalyi mennyiséggel összevetve éves alapon 11%-os növekedésnek felel meg. Az EU28+2 (EU tagországok+ Norvégia és Svájc) országban értékesített 27 260 teherautóval a Csoport megközelítőleg 3%-kal növelte forgalmát. A teherautó kategóriában elért 31,1%-os piaci részesedésével a Volkswagen Truck & Bus továbbra is vezető pozícióban van az EU28+2 országokban . Az Oroszországban értékesített gépjárművek mennyisége jelentősen, megközelítőleg 60 %-kal nőtt, és elérte a 2 200 egységet. Ez az orosz gazdaság talpra állásának köszönhető, illetve a gépjárművek lecserélésével növekvő kereslettel is magyarázható. Az eladások Dél-Amerikában elérték a 9 490 egységet, ami a 2017-es év első negyedévével összehasonlítva megközelítőleg 60 %-os növekedés jelent. Ez részben az ottani gazdaság talpra állásának köszönhető, de elsősorban a Csoport erős pozíciójának következménye, mellyel piacvezető szerepet játszik a brazil teherautó üzletágban, ahol részesedése 42,1 %.
Forrás/fotó: Porsche Hungaria