Harmadszorra is Nagy Bor Teszt

Május 15-én elindult a Nagy Bor Teszt, hazánk legnagyobb online boros felmérése, immár harmadik alkalommal. Az elmúlt két évben összesen 60.000 válaszadó adatait dolgozták fel a kutatók, akik nem kevesebbre vállalkoztak, mint az internetet használók borvásárlási és borfogyasztási szokásainak elemzésére.

Az idei évben a kutatás fókusza bővült: a szakmai partnerként közreműködő Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) a felmérésben azzal a szándékkal vesz részt, hogy feltérképezze a hazai borturisztikai trendeket, miközben felhívja a figyelmet a borok megismerésének legkellemesebb és egyben legizgalmasabb módjára, a borvidékre tett utazásokra.

A nagy elérés és minta nem csak a felmérés jelentőségét, megbízhatóságát növeli, hanem a kulturált borfogyasztásra is felhívja a figyelmet. Cél emellett az, hogy a hazai borpiac számára aktuális információval szolgáljon a borfogyasztási és -vásárlási szokásokról, illetve az MTÜ közreműködésével a magyar borvidékek és a borturizmus iránti preferenciákról. Az idei évben május 15. és augusztus 31. között van lehetőség a Nagy Bor Teszt kitöltésére a www.nagyborteszt.hu oldalon; ugyanitt az előző évek felméréseinek eredményei is elérhetők.

A tavalyi eredmények azt mutatták, hogy a nem boros témájú portálokról a felmérésre érkező válaszadók (kb. 10.000 fő) körében növekszik a bor iránt érdeklődők aránya; a száraz borok a legnépszerűbbek, ugyanakkor még mindig sokan keresik az édes vöröseket. Otthon és vendégségben fogy a legtöbb bor; a borválasztás során számít a bor származási helye, a borvidék; utóbbiak között Villány, Eger és Tokaj a legnépszerűbbek. A szuper- és hipermarketek mellett sokan vásárolnak közvetlenül a pincészetektől; az online vásárlás ugyanakkor még gyerekcipőben jár.

A témában még nem készült olyan átfogó, a változásokat is elemző körkép, mint a Nagy Bor Teszt. A kutatás szakmai vezetője Harsányi Dávid, a BGE Külkereskedelmi karának tanszékvezetője és Hlédik Erika, az ELTE Gazdálkodástudományi Intézetének egyetemi adjunktusa. A Winelovers, a Vinoport, a Borászportál és a Borkollégium pedig a felmérés promóciójával és az eredmények publikálásával segít abban, hogy minél szélesebb kör értesüljön a Nagy Bor Teszt kitöltésének lehetőségéről és a válaszok alapján kirajzolódó trendekről.

Az MTÜ szakmai közreműködésével a 2018-as Nagy Bor Teszt öt, a borturizmussal kapcsolatos kérdéssel bővült; az ezekre adott válaszok pedig arról mutatnak majd képet, hogy a bort fogyasztók milyen gyakorisággal, milyen hosszúságú utakat terveznek, mely borvidékeket preferálják, és nem utolsósorban, mi alapján hozzák meg döntésüket egy borvidék, illetve egy-egy borászat kiválasztásakor. A hazai borturisztikai potenciál évről évre nő, ahogy a borfogyasztó közönség értő közönséggé kezd válni, és ahogy bővül a borturisztikai attrakciók, helyszínek (vendégfogadásra is alkalmas pincészetek, borhotelek, bormúzeumok stb.) száma. Az MTÜ így egyre növekvő figyelmet szentel a hazai borkultúra népszerűsítésének belföldön és külföldön egyaránt.

A Nagy Bor Teszt kitöltői ajándékba kapják a Winelovers „Borfogyasztás és gasztronómia” című 36 oldalas e-book-ját. Választható ajándék a Winelovers Webshopban vagy a Borkollégiumban 10% -os kedvezményre jogosító kupon, illetve minden válaszadó részt vesz az összesen 500.000 összértékű nyereményt kínáló sorsoláson. Az eredmények közzétételére 2018 őszén kerül majd sor.



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com