A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a KiwiSun szolárium franchise hálózatot üzemeltető Fox Consulting Kft.-vel szemben, mert úgy véli, hogy a vállalkozás „zöld bioszoláriumot” népszerűsítő kereskedelmi kommunikációival megsérthette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.
A GVH hétfői, MTI-nek küldött közleménye kiemeli: a KiwiSun szoláriumok népszerűsítésének üzenetei azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy a szolgáltatással az emberi szervezetre nem káros vagy kevésbé káros módon barnulhatnak. A vállalkozás ezzel egyben azt a látszatot is kelthette, hogy szoláriumainak használata egészséges, így e szolgáltatás megkülönböztetett, egyedi jellegű a magyar piacon.
Közölték: az emberi szervezetre gyakorolt, a fénnyel, napsütéssel, nyárral összekapcsolható pozitív hatások és élmények ígérete erőteljesen befolyásolja a fogyasztói döntéseket, különösen a téli hónapokban. A GVH valószínűsíti, hogy a KiwiSun szoláriumok reklámjaiban megalapozatlanul, a fogyasztók megtévesztésére alkalmas módon használtak olyan állításokat, mint például a „zöld bio”, „bio”, „a természet erejével”, a „speciális fény”, a „világon egyedülálló technológia” és az „egész Európában piacvezető újdonság”, valamint a „fokozza az endorfin termelődését”, „segíti a kalcium beépülését”, „jobban mozognak az ízületek”, „immunrendszer erősítő”.
Kitértek arra is, hogy a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.
Forrás: MTI.hu
Fotó: Kiwisun