Az elmúlt hónapokban a FOMO – Megosztod, és uralkodsz (16) alkotói számos közönségtalálkozón vettek részt és látogattak el gimnáziumokba, hogy a film témafelvetéseiről beszélgessenek a tanulókkal egy érzékenyítő kampány keretében. A FOMO példátlan sikersztori, ami a szülők és a diákok korosztályát egyaránt megmozgatta, és a mai napig vitákat generál.
Az érzékenyítő kampányban nagy segítség volt a #kikapcs – Mobil OFF, Élmény ON mozgalom. Vezetője, Szántó Mónika elmondta: „Eddig több mint 500 tanuló vett részt az általunk megszervezett workshopon. Pozitív visszacsatolást kaptunk a foglalkozásokon részt vett iskolák diákjaitól és tanáraitól egyaránt. A film egyik nagy előnye, hogy abszolút azzal a képi- és tartalmi világgal dolgozik, amikkel a fiatalok könnyen azonosulni tudnak. Jó volt megtapasztalni, hogy az amúgy passzívnak tűnő és nehezen megszólítható 16-19 év közötti fiatalok milyen eleven érdeklődést mutattak mind a filmmel, mind a feldolgozott témakörökkel kapcsolatban: az internetes zaklatástól egészen a nemi erőszakig.”
A mától dvd-n is megvásárolható film főszereplőjét, a gimnazista Gergőt és barátait, azaz a Falka tagjait három dolog motiválja: a szex, a buli és hogy az ezekről készült videókat minél többen megnézzék a netes csatornájukon. A challenge-videóik idővel egyre durvábbá válnak, amikor pedig egy házibuliban Lilla a fiúbanda prédájává válik, egyetlen éjszaka alatt a feje tetejére áll a budapesti fiatalok biztosnak tűnő világa.
Szántó Mónika kiemelte: „érdekes és egyben továbbgondolásra szükséges tapasztalat, hogy a fiatalok nagy része arra a kérdésre, hogy ki tekinthető hibásnak abban, hogy nemi erőszak történt, a film női főszereplőjét jelölték meg, azzal magyarázva, hogy minek ivott annyit, figyelembe se véve, hogy az elkövetés pillanatában a lány öntudatlan állapotban volt. A megkérdezettek közel 60%-a arra a kérdésre, hogy kihez fordulnának, ha online zaklatás áldozatai lennének, azt válaszolta, hogy maga intézné el az ügyet, sem a szüleinek, sem a tanároknak nem szólna. Úgy gondoljuk, hogy ezt a filmet nem elég csak megnézni, értelmezni és generációkon átívelő párbeszéd témájává kell tenni, ezzel is támogatva a szülő-gyerek közötti kapcsolatot, és erősítve a tudatos és etikus digitális jelenlétet, amely mára életünk meghatározó terepe és körülménye lett. Mozgalmunk szeretné a jövőben is támogatni az iskolákat vetítéssel egybekötött, rendkívüli osztályfőnöki órák keretében.”
A FOMO a Filmteam gyártásában, a Filmalap Inkubátor Programja keretében a Filmalap 62 millió forintos gyártási támogatásával készült, magyarországi forgalmazója a Mozinet.
Forrás, fotó: mozinet.hu