Felkínálja adatait a Facebook a közösségi média választásokra gyakorolt hatásának kutatásához

Rendelkezésre bocsátja belső adatait a Facebook egy kutatáshoz, amelyben tudósok és egyetemi oktatók a közösségi média választásokra gyakorolt hatását vizsgálják – jelentette be a legnagyobb közösségi portál. 

    A Facebook közölte: 11 ország 30 egyetemi intézményének mintegy 60 kutatóját választották ki a Social Science Research Council (Társadalomtudományi Kutató Tanács, SSRC) és a Social Science One amerikai független kutatási szervezetek égisze alatt.
Az intézkedés része annak az erőfeszítésnek, amellyel meg kívánják akadályozni, hogy a közösségi portálon működtetett oldalakat manipulációra használják fel.

A Facebook tavaly indította ezt a kezdeményezést, miután kiderült, hogy külföldi országok kampányt folytattak a 2016-os amerikai elnökválasztás és a Nagy-Britannia Európai Unióból történő kiválásáról (Brexit) tartott népszavazás befolyásolására.

“Biztosítandó a kutatás és a kutatók függetlenségét, a Facebook semmilyen szerepet sem játszott a kutatók vagy a projektjeik kiválasztásában, és nem lesz befolyása a kutatás eredményeire, illetve következtetéseire sem” – közölte blogjában a tudóscsoport két vezetője, Elliot Scharge és Chaya Nayak.

“Reméljük, hogy ez a kezdeményezés (…) segíteni fogja a Facebookot és más cégeket termékeik és gyakorlatuk jobbításában” – tették hozzá a kutatók.

“A kutatók egy új, biztonságos adatmegosztó infrastruktúrán keresztül férnek hozzá a Facebook belső adataihoz, amely lehetővé teszi a személyes információk védelmét” – olvasható még a blogon.

Gary King és Nathaniel Persily, a Social Science One munkatársa közleményben tudatta: a kutatók mielőbb el akarják végezni a munkát, hogy segítsék a közösségi médiumokat biztonságuk javításában.

“Jelenleg folynak Indiában a választások. Rövid idő múlva európai parlamenti választások lesznek, és megkezdődtek az amerikai elnökválasztás előválasztási kampányai” – jegyezték meg a szakértők.

“A félretájékoztatással, a megosztással, a politikai reklámmal és a közösségi portálok oldalainak az információs ökoszisztémában betöltött szerepével kapcsolatos aggodalmak nem csökkentek, sőt, éppen ellenkezőleg” – tették hozzá.

A kutatócsoportok telephelye az egyesült államokbeli Észak-keleti Egyetem, az Ohiói Egyetem, a New York Egyetem és a Virginiai Műszaki Egyetem. Az Egyesült Államokon kívül Franciaországban, Tajvanon, Olaszországban, Brazíliában, Németországban, Hollandiában és Chilében működik a kutatásban részt vevő többi csoport.

Forrás: MTI

Fotó: pexels.com



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com