Élet Mentő Pont elnevezéssel indított kampányt az Országos Mentőszolgálat. A cél az, hogy a kezdeményezéshez csatlakozó cégek, vendéglátóhelyek teremtsék meg az azonnali életmentés feltételeit arra az esetre, ha valaki éppen ott kerül életveszélybe, például hirtelen szívmegállás miatt újraélesztésre szorul – közölte a mentőszolgálat kommunikációs és pr vezetője kedden az MTI-vel.
Győrfi Pál közleményében azt írta, a mentőszolgálat várja a programhoz csatlakozni kívánó budapesti és vidéki éttermek, cégek,üzletek, sportlétesítmények jelentkezését. Mint írta, a kezdeményezés célja, hogy az azonnali életmentés feltételei a lehető legtöbb nyilvános helyen biztosítottak legyenek Magyarországon.
A mentőszolgálat szóvivője közleményében felhívta a figyelmet arra, az Élet Mentő Pont márkanév egy olyan, társadalmi felelősségvállalást tükröző értéket jelenít meg, amit a birtokosa az emberek életbiztonságáért képvisel.
Az Élet Mentő Pont minősítés feltétele, hogy az ott dolgozók elsajátítsák az életmentés alapjait, és legyen a helyszínen egy bárki által használható defibrillátor készülék is. A márka odaítélése esetén a cégek, szervezetek jogosultak lesznek az Élet Mentő Pont „védjegyének” használatára.
Forrás: MTI