A Chanel nem használ többet krokodil- és kígyóbőrt a termékeihez

A Chanel francia divatház elsőként jelentette be, hogy nem használ többet krokodil-, kígyó- és gyíkbőrt a termékeihez. A bejelentést kedden lelkesen üdvözölték az állatvédők.

    „Elhatároztuk, hogy nem használunk többet egzotikus bőröket a kreációinkhoz” – írta a Chanel közleményében, hangsúlyozva, hogy egyre nehezebb az „etikai követelményeiknek” megfelelő egzotikus állatbőrökhöz jutniuk.
A Chanel honlapjáról kedden levették a pitonbőr táskákat, de a másodlagos forgalmazók honlapjain még kaphatók voltak az 5500 eurós (1,8 millió forintos) árnál kezdődő alkalmi táskák.
A PETA és a Humane Society International (HSI) állatvédő szervezetek szerint a Chanel döntése a szőrmékre is vonatkozik.
A Chanel közleménye nem említi a szőrméket, de Karl Lagerfeld, a divatház művészeti igazgatója kijelentette a Woman’s Wear Daily című online divatlapnak adott interjúban, hogy a Chanel olyan ritkán használ szőrméket, hogy nem is emlékszik, mikor volt ilyen utoljára a kifutón.
A PETA szerint más divatcégeknek, közöttük a Louis Vuittonnak is követniük kellene a Chanel példáját és át kellene térniük az olyan új anyagokra, amelyek megkímélnek számtalan állatot a nyomorúságos élettől, valamint az erőszakos és fájdalmas haláltól.
A krokodil- és kígyóbőr elleni kampányok nem olyan népszerűek a közönség körében, mint a szőrme elleni küzdelem. Egyes divatházak pedig hüllőfarmokba invesztáltak, hogy garantálják: etikus módon jutnak a bőrökhöz.

Forrás: MTI

Fotó: chanel.com



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com