A Rubik-kocka után a második olyan, könnyűipari termékdizájnról beszélhetünk a JULIUS-K9® kutyahámok kapcsán, mely nem csak Magyarországon, nem csak Európában, hanem a világ minden pontján népszerűvé vált és hazánkhoz köthető. Nem túlzás azt állítani, hogy az ikonikus formával a világ bármely pontján találkozhatunk, tekintve, hogy minden ötödik ember kutyatartó, és közülük sokan JULIUS-K9® terméket vásárolnak. Nem véletlen, hogy ma ez a leggyakrabban másolt magyar termék is – emiatt a márkatulajdonos JULIUS-K9 Zrt. világszerte kénytelen fellépni a jogsértők ellen.
Így történt, hogy egy bitorlás miatt általunk indított eljárásban az ellenérdekű fél ellenkérelme alapján, a Fővárosi Törvényszék első fokon, nem jogerősen megsemmisítette azt az európai uniós formatervezési mintaoltalomban részesített dizájnt, melyre a teljes hazai gyártást alapozzuk. A Bíróság indoklásában a formatervezési minta egyéni jellegének hiányát jelölte meg a megsemmisítés okaként, melyet a jogtulajdonos JULIUS-K9 Zrt. nem fogadott el, és álláspontját szakértői véleményekkel alátámasztva a Fővárosi Törvényszék határozata ellen fellebbezéssel élt. A dizájner cégvezető, Sebő Gyula számos fórumon elmondta: „ez egy magyar dizájn, ezért itthon gyártjuk, ameddig csak lehetséges.”
A vállalat a tavalyi évben 526 fős alkalmazotti létszámából 15%-os, míg alvállalkozói esetében további 25-30%-os létszámleépítést kényszerült végrehajtani, az olcsó, silány minőségű másolati termékek beáramlása miatt, melyekkel szemben a dizájnminta nyújt védelmet.
„Bizakodóak vagyunk, mert a legrangosabb formatervezési fórumok támogatását a lehető legteljesebb mértékben magunkénak tudhatjuk. Akárhogyan is alakulnak a fejlemények a továbbiakban, mindenképpen példaértékű, hogy 20 évig sikerült a magyar gyártást gazdaságosan és hatékonyan fenntartanunk. Büszkén mondhatjuk, hogy kevesen tudták ezt megteremteni! Nekünk most ennek a megtartása is a tét, és ennek tudatában várjuk a másodfokú tárgyalást” – nyilatkozta a cégvezető.
Forrás, fotó: K9-Sport Kft.