Az új SEAT Arona TGI a Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét

 

A SEAT hamarosan lerántja a leplet a világ első, sűrített földgáz (CNG) üzemű SUV modelljéről, az Arona TGI ugyanis az októberi Párizsi Autószalonon tartja világpremierjét.

Az Arona TGI a negyedik jármű a SEAT kínálatában, amely ezzel a tisztább és olcsóbb üzemanyaggal üzemelhet. A Leon, az Ibiza és a Mii modellekhez csatlakozva az új Arona TGI bemutatásával a SEAT még közelebb került céljához, a szén-dioxid és nitrogén-oxid kibocsátás csökkentéséhez, amelyet többek között a sűrített földgáz (CNG) használatának kiterjesztésével kíván elérni.

Az Arona TGI modellt a SEAT főhadiszállásán, Martorellben tervezték, fejlesztették és gyártják. Az új modell egy következő lépcsőfokot jelent a vállalat járműfejlesztési programjában, amely nem csupán a legkorszerűbb technológiát hivatott bemutatni, de igazolja azt is, hogy a környezeti hatás mérséklése nem kell, hogy a vezetési élmény kárára történjen.

„A SEAT a sűrített földgázra (CNG) úgy tekint, mint egy fenntartható további üzemanyag-alternatívára, ennek megfelelően aktívan népszerűsíti és terjeszti azt.” – nyilatkozta Luca de Meo, a SEAT elnöke. „Ezen kívül ez a technológia összeegyeztethető a minőségbiztosított, megújuló biometán alkalmazásával, ezzel pedig a sűrített földgáz hosszú távon biztosan az alacsony kibocsátású mobilitási megoldások egyik alternatívája lesz.”

A motorháztető alatt

Az új SEAT Arona motorterében egy háromhengeres, 12 szelepes 1.0 TGI erőforrás lapul, amelynek 90 lőerős teljesítménye 4 500 és 5 800 közötti fordulatszám-tartományban érhető el, 160 Nm maximális forgatónyomatéka pedig 1 900 és 3 500 közötti fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. A szériafelszereltség részeként ehhez az aggregáthoz egy hatsebességes manuális sebességváltó kapcsolódik, amely segít a hatékonyság és a menettulajdonságok további javításában.

Legnagyobb sebessége 172 km/óra, az álló helyzetből 100 km/órás sebességre való gyorsulás pedig 12,8 másodpercet vesz igénybe. Ezekkel a mutatókkal az Arona TGI vezetője nem csupán a modell környezetvédelemért tett erőfeszítéseit értékelheti, de élvezheti annak kiegyensúlyozott menetdinamikáját is.

Az Arona sűrített földgázzal üzemelő modellváltozata ugyanazokkal a rendszerekkel készül, mint az 1.0 TSI benzinüzemű társa, ugyanakkor olyan alkatrészek is kerültek bele, amelyek lehetővé teszik a sűrített földgáz üzemmel való működést. Ennek megfelelően az Arona TGI modellt három CNG tartállyal szerelték fel, amelyek a hátsó padló alatt kaptak helyet, a töltőhöz pedig a benzinbetöltő nyílás mellett férhetünk hozzá. Ezen kívül az Arona TGI a földgázüzemhez szükséges gáznyomás- és gázhőmérséklet-érzékelőkkel, elektromos nyomásszabályzóval és a TGI motor felé irányuló hatékony gázelosztást biztosító rendszerrel is rendelkezik.

Mindezeken túl 1.0 literes motorját átfogó fejlesztésnek vetették alá, különleges króm-nikkel bevonatú, gázüzemre adaptált dugattyúkkal, kopásállóbb, megerősített szelepekkel, szelepülésekkel. Az Ibiza TGI kisebb tömegű turbófeltöltőt kapott, amelynek gyorsabban felpörgő turbinakereke érzékenyebb gázadási reakciókat kölcsönöz a motor számára.

A sűrített földgáz üzem egyik kihívása a hideg időben történő indítás. Az Arona TGI kifejlesztésekor – bár elsődlegesen sűrített földgáz üzemmel közlekedik – erre is gondoltak a tervezők, így -10 Celsius fokos külső hőmérséklet alatt a motor benzinüzemben indul s csupán a gázbefecskendező szelepek előzetes felfűtését követően, megfelelő körülmények esetén aktiválja automatikusan a CNG-kört.

E kivételtől eltekintve az Arona TGI csak abban az esetben használ egyfajta alternatív üzemanyagként benzint, ha a CNG-tartályok már kiürültek. Ez a hatótávolság azonban – három CNG tartállyal a fedélzeten – a legtöbb felhasználó számára több, mint elégséges lesz. Az SUV gáztartályának kapacitása 14,3 kg, ami gázüzemben 400 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé, a benzinüzemre történő automatikus váltásnak köszönhetően pedig ez a hatótávolság még további 160 kilométerrel egészül ki.

A sűrített földgáznak a benzinnél lényegesen alacsonyabb ára igazán költséghatékony megoldássá teszi azt a hagyományos üzemanyagokhoz képest. Ezen kívül a CNG árát nem érintik váratlan ingadozások, mivel az nem kőolajszármazék. Továbbá a CNG lényegesen hatékonyabb, mint akár a dízel, a benzin vagy akár az LPG: az 1 kg sűrített földgázból származó energia 2 liter LPG autógázból, vagy 1,3 liter dízel üzemanyagból illetve 1,5 liter benzinből kinyert energiának felel meg.

 Amikor a gáztartály kiürül, a benzinüzemre való váltás automatikusan zajlik, anélkül, hogy a vezető bármilyen változást érzékelne a jármű dinamikus menettulajdonságaiban. A műszerfalon ellenőrző fény tudatja a vezetővel, hogy benzinnel közlekedik, de mindkét tartály üzemanyagszintjét is figyelemmel kísérheti.

Minden a fedélzeten

Az új SEAT Arona TGI továbbra is egy praktikus, személyre szabható SUV, ahol mindegyik felszereltségi szint – Reference, Style, Xcellence és FR – elérhető, így a vásárlók kiválaszthatják az igényeiknek leginkább megfelelő kivitelt.

Az Arona TGI továbbra is egy egyedi formavilágú jármű határozott crossover jegyekkel, erőteljes megjelenéssel, készen arra, hogy meghódítsa a városi dzsungelt. Számtalan lehetőséget kínál tulajdonosának, hogy igazán egyedi darabot állítson össze, kiválasztva például a leginkább kedvére valót a 68 lehetséges színkombinációból.

A sűrített földgáz üzem bemutatásával pedig még kellemesebb társat kaphatunk a hétköznapokra. A 4 138 milliméter hosszú Arona TGI 79 milliméterrel túlszárnyalja az Ibizát, 99 milliméterrel magasabb nála, megőrizve nagyobb hasmagasságát és a magasabb üléspozíciót. A csomagtér padlója alá épített gáztartályok ellenére az Arona tágas, 282 literes teret kínál a poggyászoknak.

Az Arona TGI a Leon, az Ibiza és a Mii modellekkel együtt az egyik legteljeskörűbb CNG kínálatot biztosítja a piacon olyan járművekkel, amelyek nem csupán csökkentik a károsanyag-kibocsátást, a környezeti hatásokat és a fenntartási költségeket, de egyúttal egyesítik a legkorszerűbb technológiákat, a magával ragadó vezetési élményt és a stílusos, vonzó megjelenést is.

Forrás/fotó: Porsche Hungária



casibomdeneme bonusu veren sitelercasibomhttps://www.choosebusinessidea.com/deneme bonusuDEEP SEO SİKERcasibomcasibomKIZ KARDESİ VE ANNESİNİ SİTİREN KAHPE ÇOCUGUcasibomcasibomdeneme bonusu veren sitelerDeneme Bonusu Veren SitelerTelegram @seohizmetitrdeneme bonusuTELEGRAM @seohizmetitrdeneme bonusu veren sitelerbahis siteleri choose business ideacasibomdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com