A folyamatosságra és a fesztivál rangjának megőrzésére törekednek a Berlinale új vezetői

A folyamatosságra és a rendezvény nemzetközi rangjának megőrzésére törekszik a Berlini Nemzetközi Filmfesztivált (Berlinale) 2019 tavaszától irányító duó, Carlo Chatrian olasz és Mariette Rissenbeek holland filmes szakember kettőse egy hétfőn ismertetett páros interjú szerint.

A Berlinale következő művészeti igazgatója, Carlo Chatrian – az augusztus elején kezdődött Locarnói Filmfesztivált vezetője – elmondta: nem úgy tervezte, hogy idén irányítja utolsó alkalommal a svájci filmszemlét, de a Berlinale olyan kihívás, amelyet „egyszerűen vállalni kell”.

Ráadásul a munkáját ügyvezető igazgatóként támogató Mariette Rissenbeekkel együtt különleges időszakban veszik át a Berlinale vezetését, hiszen a szemle 70. évfordulója, a 2020-as fesztivál lesz az első munkájuk – tette hozzá.

Elmondta, hogy a megbízatás 2019 márciusában kezdődik, de már idén ősztől sokszor megfordul majd Berlinben, és ha minden jól megy, 2019 januárjában át is költözik a német fővárosba, hogy minél jobban megismerje a Berlinalét „belülről”.

Kiemelte, hogy meg akarja ismerni a kollégákat és a munkamódszereket. „Nagyon fontosnak tartom, hogy nemcsak azért megyek Berlinbe, hogy beszéljek, hanem főleg azért, hogy hallgassak, hogy meghallgassam a munkatársakat és megértsük, hogyan működik a csapat” – mondta Carlo Chatrian a több német hírportálon ismertetett interjúban.

Mariette Rissenbeek kiemelte, hogy a Berlinale az utóbbi 15-16 évben a mozi, a filmművészet és a filmipar „nagyon nagy és nagyon fontos” fóruma lett, és a világ vezető közönségfesztiválja, amelyen rendre több mint 350 ezer jegyet adnak el. Mindezt meg kell őrizni, és az eddigi eredményekre alapozva tovább kell építkezni – mondta.

Arra a kérdésre, hogy mi a vezetők legfontosabb feladata a kettős felállásban, amelyet először próbálnak ki a Berlinale történetében, Carlo Chatrian elmondta, hogy a művészeti igazgató legfőbb dolga a lehető legnagyobb teret biztosítani a filmművészeti alkotók kreativitásának kibontakoztatásához, Mariette Rissenbeek pedig azt mondta, hogy ügyvezető igazgatóként arról kell gondoskodnia, hogy igazgatótársa a művészeti területre összpontosíthasson.

Kiemelték, hogy konkrét tervekről egyelőre nem tudnak beszámolni, az elképzelések majd később formálódnak, ahogy egyre inkább beleássák magukat a Berlinale világába.

Carlo Chatrian filmes újságíró, 2013 óta dolgozik a Locarnói Fesztivál művészeti igazgatójaként. Mariette Rissenbeek producer, a nyolcvanas évek óta Németországban él, 2010 óta a német filmek külföldi terjesztésével foglalkozó German Films Service + Marketing ügyvezető igazgatója.

Az olasz-holland duó kinevezéséről júniusban döntött a német szövetségi kormány finanszírozásával rendezett fővárosi kulturális eseményekért felelős vállalat (Kulturveranstaltungen des Bundes in Berlin GmbH – KBB) felügyelőbizottsága. Carlo Chatrian és Mariette Rissenbeek Dieter Kosslickot váltja, a hetvenéves német szakember 2001 óta a szemle igazgatója.

A Berlinale a cannes-i és a velencei mellett a legjelentősebb az A-kategóriás filmfesztiválok sorában, idén csaknem 500 ezer fizető nézője és vendége volt. Éves költségvetése nagyjából 25 millió euró (8 milliárd forint), legfőbb finanszírozója a KBB. A szemle a magyar filmművészet fontos bemutatkozási fóruma is, fődíját, az Arany Medvét tavaly Enyedi Ildikó nyerte el Testről és lélekről című alkotásával.

MTI



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com