Egyre több elemző lassuló kínai gazdasági növekedést vár

Mind többen vélik úgy, hogy az új koronavírus lelassítja Kína gazdasági növekedését, miközben az ellátási lánc megszakadása miatt leállította dél-koreai járműgyártását a Hyundai, a japán Nissan pedig januári járműeladásának az eséséről jelentett, a Burberry és a L’Oréal pedig már számolja, hogy mekkora vesztesége származhat kínai eladásainak a visszaesése miatt.

    Pénteken újabb gazdaságelemző cégek és pénzintézetek jelezték, hogy számításaik szerint lassulhat Kína idei gazdasági növekedése, ha csak nem sikerül gyorsan úrrá lenni az új koronavíruson.
A Goldman Sachs az első negyedévi éves szintű kínai GDP-növekedési várakozását 5,6 százalékról 4 százalékra, az idei évit 5,9 százalékról 5,5 százalékra rontotta. A Standard Chartered a negyedéves növekedési előrejelzését 6 százalékról 4,5 százalékra, az évest 6,1 százalékról 5,8 százalékra, a Citi a negyedévest 5,9 százalékról 4,8 százalékra, az évest 5,8 százalékról 5,5 százalékra, a Nomura a negyedévest 5,8 százalékról 3,8 százalékra, az évest pedig 5,7 százalékról 5,6 százalékra csökkentette.
A Standard & Poor’s az idei várható kínai gazdasági növekedéssel kapcsolatos előrejelzését 5,7 százalékról 5 százalékra változtatta, de előrejelzése szerint a GDP növekedése 6,4 százalékra gyorsul 2021-ben.
Kína hazai összterméke (GDP) tavaly 6,1 százalékkal nőtt, közel 30 éve legkisebb mértékben bővült. Az idei növekedési célt a parlament márciusban esedékes, szokásos évenkénti plenáris ülésén határozzák majd meg.
A Hyundai a keddi bejelentésének megfelelően pénteken ideiglenesen leállította belföldi autógyártását a kínai alkatrészszállítások akadozása miatt. A termelést egyelőre hétfőig függesztették fel. A teljes belföldi gyártás leállítására 1997, a pénzügyi válság óta nem volt példa.
Az ugyancsak dél-koreai Kia Motors, amelyben 34 százalékos részesedéssel rendelkezik a Hyundai, szintén leállította termelését pénteken és arra számít, hogy legkorábban a jövő hét elején indíthatja újra.
Hasonló sorsra jutott a Ssangyong Motor, amely már kedd óta nem gyárt egyetlen dél-koreai gyárában.
A Nissan japán járműgyártó pénteken számolt be arról, hogy januárban éves összevetésben 118 ezer 143 autót értékesített Kínában, a világ vezető autópiacán, ami 11,8 százalékos csökkenés éves összevetésben.
A Nissan tavaly 1,55 millió autót adott el Kínában, 1,1 százalékkal kevesebbet a 2018. évinél.
A Fiat Chrysler még csütörtökön arra figyelmeztetett, hogy ha rövidesen nem áll helyre az alkatrészszállítás Kínából, akkor 2-4 héten belül le kell állítania a termelést egyik európai gyárában.
A Burberry luxus ruházati és kiegészítő termékeket forgalmazó brit cég jelezte, hogy az új koronavírus miatt 24 kínai üzletét be kellett zárni a 64-ből Kínában és hogy ez hatással lesz a cég eredményeire. Az 1856-ban alapított vállalat erősen függ a kínai piactól, ahol termékeinek 46 százalékát tervezte értékesíteni az idén.
A L’Oréal pénteken azt közölte, hogy jól teljesítettek januárban a kínai piacon, de a francia kozmetikai óriás szerint a következő hetekben megmutatkozhatnak majd az eredményekben az új koronavírus hatásai.

Forrás: MTI

Fotó: pexels.com



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com