Sikeres indulás az új Passat számára: mindössze néhány héttel megjelenése után a széleskörű megújuláson átesett Passat elnyerte a „2019. Legjobb Cégautója” díjat. A Volkswagen egyik legkeresettebb modelljének új kiadása már több fontos összehasonlító teszten diadalmaskodott, ezzel is bizonyítva, hogy az új Passat egyike a piacon jelenleg elérhető legjobb üzleti modelleknek.
A „Legjobb Cégautó” díjat az AUTO BILD magazin szerkesztősége alapította, az olvasók voksai alapján kiosztott elismerést pedig a nagy darabszámban értékesített, középkategóriás modellek között gyűjtötte be az új Passat. A Passat mintaként szolgál a többi jármű számára ebben a kategóriában. Az AUTO BILD magazint idézve: „Ezek a vállalati autók nagyrészt az adott ország autópályáin, főútjain közlekednek és leginkább közép- illetve hosszútávú utakat tesznek meg. A kényelmi és vezetéstámogató rendszerek széles kínálata ezeket a hosszú utakat kellemesebbé és biztonságosabbá teszik…”. Tulajdonképpen az a felszereltség, amely alapkivitelben rendelkezésre áll az autóban – mint például a LED technikájú fényszórók, a LED hátsó lámpák, környezetfigyelő és gyalogosfelismerő rendszerrel kiegészített Front Assist, a forgalmi sáv tartását segítő Lane Assist, az adaptív sebességtartó automatika (ACC), a kulcsnélküli indítás, a mobiltelefon interfésszel rendelkező infotainment rendszer, az App Connect segítségével történő okostelefon csatlakoztatás és számos más online mobilszolgáltatás – az új Passat1 modellt kitűnő ár/érték arányú választássá teszi, már alapkivitelben is.
A Passat modellhez választható erőforrások – a turbófeltöltős benzines (TSI) aggregáttól kezdve a turbódízel (TDI) motorokon át egészen a Passat GTE 160 kW (218 LE)2 hálózatról tölthető (plug-in) hajtásáig – hatékonyak és fenntarthatók. Szakmailag elismert lapok összehasonlító tesztjén az új Passat időről időre az élen végez. Az egyik példa erre az AUTO ZEITUNG tesztje, ahol a 140 kW (190 LE)3 Passat Estate 2.0 TDI diadalmaskodott legfőbb versenytársai előtt. A tesztelők véleménye szerint: „A modellnél alkalmazott változtatások bebetonozzák a VW Passat Estate meghatározó pozícióját a középkategóriában…”. A másik, AUTO BILD magazinban megjelent összehasonlító tesztben a 140 kW (190 LE)4 teljesítményű Passat 2.0 TSI szintén a dobogó tetején végzett. A teszt résztvevői így foglalták össze a modell minőségi jellemzőit: „Tágas beltér, kiegyensúlyozott vezethetőség, fantasztikus multimédia kínálat és biztonság…” – Röviden: a tökéletes vállalati autó.
- Németországi ára a Passat 1.5 TSI modellnek (110 kW/150 LE)
Passat és Passat Variant 1.5 TSI ACT PPF (NEDC ciklus alapján) (Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 6,8 – 6,7 (városban) ; 4,4 – 4,2 (városon kívül) (Variant 4,7 – 4,5) ; 5,3 -5,2 (kombinált) (Variant 5,5 – 5,3), CO2-kibocsátás g/km: 122 – 118 (kombinált) (Variant 125 -121), Energiahatékonysági osztály: B
Passat és Passat Variant 1.5 TSI ACT PPF DSG váltóval (NEDC ciklus alapján) (Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 6,7 – 6,6 (városban) (Variant 6,8 – 6,6) ; 4,5 – 4,3 (városon kívül) (Variant 4,7 – 4,5) ; 5,3 -5,1 (kombinált) (Variant 5,5 – 5,3), CO2-kibocsátás g/km: 121 – 117 (kombinált) (Variant 125 -120), Energiahatékonysági osztály: A
2.Passat és Passat Variant GTE (160 kW/218 LE) (NEDC ciklus alapján) (Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 1,6 – 1,5 (kombinált) (Variant 1,7 – 1,6), energiafogyasztás kWh/100 km: 14,8 – 14,2 (kombinált) (Variant 15,7 – 15,1); CO2-kibocsátás g/km: 36 – 34 (kombinált) (Variant 39 -37), Energiahatékonysági osztály: A+
3.Passat és Passat Variant 2.0 TDI SCR DSG váltóval (140 kW/190 LE) (NEDC ciklus alapján) (Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 5,2 (városban) (Variant 5,3) ; 4,0 (városon kívül) (Variant 4,2) ; 4,5 (kombinált) (Variant 4,6), CO2-kibocsátás g/km: 117 (kombinált) (Variant 120), Energiahatékonysági osztály: A+
4.Passat és Passat Variant 2.0 TSI DSG váltóval (140 kW/190 LE) (NEDC ciklus alapján) (Üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 8,3 (városban) (Variant 8,4) ; 5,2 (városon kívül) (Variant 5,3) ; 6,3 (kombinált) (Variant 6,4), CO2-kibocsátás g/km: 144 (kombinált) (Variant 146), Energiahatékonysági osztály: A
Forrás, fotó: Porsche Hungária