„Szerencsésnek érzem magam” – Keszthelyi Vivien az év egyik legjobb versenyének részese lehetett

Annak ellenére, hogy már többször is bizonyított, a W Series első szezonjának negyedik, hollandiai versenyhétvégéjén, a szerződése értelmében Keszthelyi Vivien ismét tesztpilótaként szerepelt. A magyar versenyző a kockázattal kicsit sem törődve, egészségügyi és technikai gondoktól hátráltatva is rajthoz állt Assenben, pedig az első szabadedzés előtt még az is kérdéses volt, hogy egyáltalán részt vehet-e az eseményen.

A W Series egyetlen magyar tagja már a versenyhétvégét megelőzően tudta, hogy ezúttal a tesztelésen lesz a hangsúly:

„A csütörtöki napon közölték velünk, hogy a szimulátoros felkészülésen, valamint az első és a második szabadedzésen lesz lehetőségünk teljesíteni és végezni a szokásos feladatunkat. A két szabadedzésen tét nélkül gurulunk ki a pályára, a beállításokat teszteljük, így felesleges kockázatokat nem vállalunk, de értelmetlen is lenne. Ezeket a köridőket teljesítve a versenytempós beállításokhoz gyűjtünk adatokat. Az itt kinyert információk segítik a mérnökök és a csapat munkáját, miközben értékes tapasztalatokkal gazdagodunk az új fejlesztésű, első szezont teljesítő F3-as autóról, illetve a Hankook gumiról” – nyilatkozta a 18 éves pilóta még az első szabadedzés előtt.

A W Series hivatalos tesztpilótájaként Keszthelyi Vivien szerződése nem tartalmazza a versenyeken való indulás lehetőségét, ennek ellenére a magyar autóversenyző már négy alkalommal is kiérdemelte az indulás jogát a női Forma-1-ként elhíresült sorozatban. Az eddigi teljesítmény ellenére a versenyhétvégét megelőzően még magának Viviennek is aggályai voltak a részvételt illetően, de szerencsére új erőre kapott:

„Alig egy hete egy promóciós eseményen vettem részt, ahonnan egy különös, addig nem tapasztalt tünettel utaztam a következő külföldi szimulátoros tesztemre. Onnan már csak orvosi kezelést, illetve gyógyszerellátást követően tudtam visszatérni Magyarországra. Először semmiségnek tűnt, Assenbe érve azonban éreztem, hogy valami nincs rendben. Szerencsére a W Series a DTM-el párhuzamosan zajlik, így segítséget kaptam az Audi Sport orvosi csapatától, akiknek sikerült olyan állapotba hoznia, hogy vállalhassam a versenyhétvégét” – idézte fel a kezdeti nehézségeket a W Series mezőnyének legfiatalabb tagja.

Vivien átment az egészségügyi teszten, így a szabadedzéseken is részt vehetett, ahol ezúttal egy váratlan technikai probléma hátráltatta. A fiatal pilóta már a szabadedzéseken tájékoztatta mérnökét arról, hogy az autó teljesítményével nincs minden rendben, a problémát azonban csak a rendhagyó második versenyen való részvételt követően sikerült beazonosítani. A vasárnapi felvezető körön Vivien újfent jelezte, hogy „kihagy a motor”, és ismét visszatért a korábban már észlelt teljesítményvesztés, melynek okát később a csapat a turbócső csatlakozó rögzítő csavarjai meglazulásának eredményeként állapította meg.

„A rajtrácsra felállva már tudtam, hogy nehéz lesz tartani a tempót a negyedik helyen. A versenyen csak arra koncentráltam, hogy megpróbáljam magam mögött tartani a vetélytársakat, mivel a motorteljesítmény ingadozása miatt érezhetően lassabb volt az autóm” – mondta Vivien közvetlenül a versenyt követően, majd hozzátette, hogy ez minden technikai sportban benne van.

A sokáig a negyedik helyen autózó magyar pilótának a kényszerhelyzet miatt kidolgozott taktika működött is egészen addig, amíg a hatodik helyen álló Alice Powell egy előzési incidens közben eltalálta az ifjú pilóta autóját, melynek következtében az első kerék beállítása megsérült és szinte vezethetetlenné tette a magyar versenyző F3-asát. Az eset majdnem véget vetett Vivien versenyének, ő azonban annak ellenére sem adta fel a küzdelmet, hogy csak a biztonsági autó alatt megspórolt idő mentette meg az utolsó helyezéstől.

„Mindent egybevetve rendkívül szerencsésnek érzem magam, hogy magyar nőként, Formula 3-as bajnokságokban és versenyeken indulhatok. Megbecsülök minden szimulátoros, teszt- és versenylehetőséget, mert a formula versenyzés világában egy-egy külföldi pilóta akár 80-90 teszten vesz részt évente a versenyhétvégéken kívül, ami óriási költséget jelent. A nemzetközi tapasztalatok megszerzése Magyarországról indulva szinte lehetetlen, így külön öröm számomra, hogy beválasztottak a W Series hivatalos versenyzői közé. Tesztpilóta szerződéssel rendelkezünk, ami nem azt jelenti, hogy minden alkalommal rajthoz állhatunk. Ezzel együtt úgy érzem, hogy gyors és tehetséges pilóták között gyűjthetek rendkívül hasznos formaautós rutint” – zárta nyilatkozatát Keszthelyi Vivien.




 

Forrás, fotó: VRS Sport Group




cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com