Elindította webshopját a Spar Magyarország, a házhoz szállítási szolgáltatás a fővárosban és 49 környező településen érhető el, a több mint 960 millió forintos fejlesztés az év végéig csaknem száz újabb munkahelyet teremt – jelentette be Szalay Zsolt, a társaság ügyvezető igazgatója szerdán Budapesten.
Ausztriában és Szlovéniában már működik ez a rendszer, de a szoftvert a magyarországi piaci környezethez adaptálták. Az internetes áruház elindításának előkészítése mindegy 30 hónapot vett igénybe, a tesztüzem 11 hónapig tartott – mondta el az ügyvezető igazgató.
Hozzátette, a beruházás költségében benne van egyebek mellett a weboldal fejlesztése, az informatikai infrastruktúra létrehozása, illetve a szükséges áruházi átépítések. Három Interspar hipermarketből, a pesterzsébetiből, a diósdiból és a szentendreiből szállítják ki az online megrendeléseket.
A szállítást nem szervezték ki, saját flottát hoztak létre. Az autókban a Spar alkalmazottai ülnek, így tudnak egységes minőséget biztosítani a vevőknek – hangsúlyozta Szalay Zsolt.
Az ügyvezető igazgató kitért arra is, hogy a tervezett induló létszámot feltöltötték, bár a munkaerőhiány nagy kihívást jelent.
Janó Dávid, a Spar e-kereskedelmi vezetője elmondta: a flotta 20 Peugeot Boxer típusú kisteherautóból áll, amelyek raktere alkalmas a hűtésre és a fagyasztásra. A mirelit termékeket speciális akkus hűtő segítségével egészen a vásárló ajtajáig tudják a kellő hőmérsékleten tartani.
Hétfőtől péntekig 8 órától 22 óráig, szombaton 8 órától 18 óráig, kétórás idősávokban rendelhetnek a vásárlók. Az igényelt kiszállításért 499-999 forintot kell fizetni, a személyes (drive-in) átvétel 150 forint költséggel jár, 25 ezer forint feletti rendelésnél a szolgáltatás ingyenes. Vasárnapi kiszállítást nem terveznek.
A drive-in átvevőhelyek a kiszállításban részt vevő hipermarketekben találhatók, ahol a vásárlók az áruházakon kívül, az autójukban ülve, személyesen vehetik át a megrendelt termékeket.
Szalay Zsolt ügyvezető igazgató az MTI kérdésére elmondta: 800 ezer háztartást érnek el a fővárosban és az érintett 49 településen, a következő 18 hónapban erre a területre koncentrálnak. A további terjeszkedésről később döntenek, közben folyamatosan figyelik a piacot.
A várakozásokról annyit közölt: az első teljes évben, 2020-ban egy Interspar méretű áruház forgalmát bonyolíthatják le online, de ezt számszerűsíteni nem kívánta. Kiemelte: hosszú távú befektetésről van szó.
Forrás: MTI
Fotó: pexels.com