Magyar film noir suspense, ami kiüt a moziszékből.
Ha az emberfia moziba indul egy hiánypótló darabra, az Apró mesék című filmre érdemes jegyet váltania.
A sikeres tévéfilmekkel rendelkező alkotópáros Szász Attila rendező és Köbli Norbert forgatókönyvíró (A berni követ, Félviág, Örök tél) megint figyelemre méltó filmet alkotott.
A film komoly vállalás, hiszen a háború utáni Rákosi-korszakról krimit csinálni noir stílusban nem egyszerű feladat (pl. ha a Budapest Noir-ra gondolunk), de a páros remekül helytállt: bravúros a színészválasztás: Szabó Kimmel megérett, igazi főhős alkat lett a Made in Hungária Mikiéből, Kerekes Vica titokzatos, nőies, szeretnivaló és szexi, és fontos, hogy működik a kémia a két főszereplő között; frappáns választás az RTL-en most futó Alvilág sztárja, Molnár Levente a már-már Jockey Ewing magasságokba menő, antagonista gonosz, családját ütő-verő erdész szerepére.
A történet eredeti, fordulatos, színész központú, a klasszikus történetmesélés elveit követi, semmit se bíz a véletlenre, végig feszültségben és drillben tartja a nézőt.
A film képi világa magával ragad, hangulatos, a feszültsége csontig hatol – Szásznak remek az atmoszféra teremtő képessége, érezni lehet a hithcock-i hatásokat rajta, amivel eddigi filmjeihez képest újító.
Nagy dicséret az alkotóknak, hogy védjegyükkel azon vannak, hogy a magyar mozinézőket visszacsalják a filmszínház hőskorába, és azt az élményt adják, amiért nagyapáink és nagyanyáink is élményként tekintettek a moziba járásra. Kihagyhatatlan darab, és ha megnézted, küldd el a barátaidat is.
Értékelés: 10/10
Írta: Baska Balázs, filmes