Széles motorválasztékkal érkezik az új Audi Q3

Az Audi kibővíti az elérhető motorok körét, így az Audi Q3 esetében már két teljesítményszinttel rendelhető a 2.0 TFSI erőforrás illetve két változat közül választhatnak az ügyfelek a 2.0 TDI esetében is.

Így összességében hét motor illetve váltó kombinációból válogathatnak a kompakt családi SUV modell iránt érdeklődők. A quattro állandó összkerékhajtás optimális vonóerőt, stabilitást és dinamikus kezelhetőséget kínál. Az új Audi Q3 alapára Németországban 33 700 euró. 

           

Az új Audi Q3 rendelését fontolgató ügyfelek három benzines és két dízel erőforrás közül választhatnak, amelyeket elsőkerék illetve összkerék hajtással kombinálhatnak. Az aggregátok teljesítménye pedig 110 kW (150 LE) és 169 kW (230 LE) között változik. Minden motor négyhengeres, közvetlen befecskendezésű erőforrás turbófeltöltéssel. Erőteljesek, kifinomultak és hatékonyak. A teljesítményük továbbítása hatsebességes manuális sebességváltó vagy a gyors váltásairól ismert hétsebességes S tronic váltó segítségével történhet.

A belépő szintű erőforrás egy 1.5 literes benzinmotor, amely 110 kW (150 LE) teljesítményre képes 250 Nm maximális nyomaték mellett. Ez az aggregát rendelkezik a hengerlekapcsolás rendszerével, amely képes átmenetileg lekapcsolni a második és harmadik hengert alacsony és közepes terhelés mellett, ezzel is csökkentve az üzemanyag fogyasztást. A hatsebességes kézi sebességváltóval az Audi Q3 35 TFSI (üzemanyag-fogyasztás (vegyes) l/100 km: 6,3 – 6,0; szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 145 – 139) álló helyzetből 9,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre, legnagyobb sebessége pedig 211 km/óra. Amennyiben az ügyfél a hétsebességes S tronic váltó mellett dönt (üzemanyag-fogyasztás (vegyes) l/100 km: 5,9 – 5,7; szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 134 – 130), a 100 km/óra sebességre való gyorsítás 9,2 másodpercet vesz igénybe, a gyorsulás pedig egészen 207 kilométeres sebességig tart.

A belépő szint felett a következő lépcsőfokot a hétsebességes S tronic váltóval és quattro összkerék hajtással szerelt 2.0 TFSI változat képviseli. Ez a verzió két teljesítményszinttel érhető el, és az alacsonyabb 140 kW (190 LE) teljesítmény mellett 320 Nm maximális nyomatékot kínál. Ennek megfelelően az Audi Q3 40 TFSI (üzemanyag-fogyasztás (vegyes) l/100 km: 7,5 – 7,2; szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 170 – 164) modellnek 7,4 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/órás sebességet, a sprintet pedig egészen 220 km/óra sebességig tudja folytatni.

A 2.0 TFSI erősebb változatával szerelt Audi Q3 45 TFSI (üzemanyag-fogyasztás (vegyes) l/100 km: 7,6 – 7,3; szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 173 -167) 169 kW (230 LE) teljesítményével és 350 Nm maximális forgatónyomatékával kínál még dinamikusabb opciót az ügyfelek számára. Álló helyzetből a 100 km/óra sebességet 1,1 másodperccel gyorsabban éri el, mint az alacsonyabb teljesítményszintet kínáló változat, legnagyobb sebessége pedig 233 km/óra.

A 2.0 TDI 110 kW (150 LE) teljesítményével képezi a dízel kínálat részét. Különlegessége a forgattyúházban található két kiegyenlítőtengely, a minimális belső súrlódás és a 2 000 bar maximális nyomással üzemelő közös nyomócsöves rendszer. A finom járású aggregát 340 Nm maximális forgatónyomaték leadására képes 1 750 és 3 000 fordulatszám között. A hétsebességes S tronic és az elsőkerék hajtás kombinálásával (üzemanyag-fogyasztás (vegyes) l/100 km: 4,9 – 4,7; szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 128 – 123) az Audi Q3 35 TDI modellnek mindössze 9,2 másodpercre van szüksége a 100 km/óra eléréséhez, végsebessége pedig eléri a 207 km/órát. A hatsebességes kézi sebességváltó és a quattro összkerékhajtás kettőse pedig (üzemanyag-fogyasztás (vegyes) l/100 km: 5,7 – 5,5; szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 150 – 145) 9,3 másodperc alatt repíti a Q3 35 TDI modellt 100 km/órás sebességre, legnagyobb sebessége pedig 211 km/óra.

A dízel kínálat csúcsán elhelyezkedő erőforrás egy 140 kW (190 LE) teljesítményű 2.0 TDI. Ez kizárólag quattro összkerékhajtással és kettős tengelykapcsolós sebességváltóval érhető el, 400 Nm forgatónyomatéka pedig 1 750 és 3 250 fordulatszám között rendelkezésre áll. Ezzel az Audi Q3 40 TDI (üzemanyag-fogyasztás (vegyes) l/100 km: 5,6 – 5,5; szén-dioxid kibocsátás (vegyes) g/km: 148 – 145) álló helyzetből 8,0 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, a gyorsulás pedig egészen 221 km/órás sebességig folytatódhat.

A quattro állandó összkerékhajtás az alapfelszereltség részeként szerepel a kétliteres benzines modelleknél és a legerősebb dízel erőforrásnál. Segítségével az új Q3 minden útviszony mellett kiemelkedő vonóerőt, stabilitást és dinamikus kezelhetőséget kínál. Központi eleme a hátsó tengelyen elhelyezett, elektronikus szabályozású, hidraulikus működtetésű többtárcsás tengelykapcsoló. A vezérlő rendszer már akkor hátraküldi a nyomaték egy részét az első tengelyről a hátsóra, amikor a vezető sportosabban vesz be például egy kanyart. Amint a sofőr gyorsít, az erő finoman bekormányozza az SUV modellt a kanyarba. A teljesítőképesség határán pedig a quattro hajtás szorosan együttműködik a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással, amely finom fékezéssel lassítja a belső kanyaríven található, kisebb terhelést kapó kerekeket, ezzel együtt pedig növeli a külső íven lévő kerekekre jutó hajtónyomatékot. Ez a különbség segít, hogy az autó – a bekormányzás szögét követve – a kívánt ívben kanyarodjon. Az eredmény: pontos, semleges kezelhetőség a még dinamikusabb kanyarvétel élményével párosítva.

Forrás/forrás: Porsche Hungária



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com