2018. november 28. és december 2. között a 16. Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztiválon nézheti meg a közönség az elmúlt év legjelentősebb animációs alkotásait a világ minden tájáról. A budapesti animációs seregszemlét a Kirikou figuráját megalkotó Michel Ocelot személyesen nyitja meg az Uránia Nemzeti Filmszínházban, ahol elsőként a legendás francia rendező legújabb filmjét, a Dilili Párizsbant vetítik. Idén 300 animációs rövidfilmet és 14 egész estés filmet – számos magyar alkotást is – kínál a fesztivál, melyek közül több a Három Hollóban lesz megtekinthető, a Francia Intézet, a Lengyel Intézet és a Cervantes Intézet pedig ingyenes vetítéseket is tart majd. Az Adriai hullám című vetítéssorozatban Olaszország, Horvátország és Szlovénia kortárs animációs művészete mutatkozik be.
A fesztivál nyitófilmje a Kirikou figuráját megalkotó Michel Ocelot legújabb munkája, a Dilili Párizsban című filmje lesz, mely a századfordulós francia művészvilág izgalmas karikatúráját is felrajzolja. A vetítés után közönségtalálkozóra kerül sor a rendezővel. Ocelot új műve akár az új, magyar animáció, a Ruben Brandt, a gyűjtő tükörképeként is szolgálhat. A két filmet elsőként a budapesti nézők láthatják egymás mellett – az Anilogue-on. A fesztiválon továbbá Michel Ocelot két korábbi filmjét, az Esti meséket és a Kirikou és a boszorkányt is megnézheti majd a magyar közönség. Az Anilogue zárófilmje Mamoru Hosoda legújabb alkotása, a Mirai – Lány a jövőből lesz, melyben a négyéves Kun azóta haragszik a világra, amióta kishúga születésével felfordult az élete. Ám egy reggel titkos, mesebeli világot talál a kertjükben, ahol találkozik azzal a kislánnyal, aki majd az anyukája lesz és azzal a férfival, aki majd a dédnagypapája lesz. A varázslatos kalandokban útitársául szegődik egy nagylány. Egy nagylány, akit pont úgy hívnak mint az utált kistestvért.
Idén 5 egész estés animáció lesz versenyben: Santiago Caicedo Tropical Virus című kolumbiai-ecuadori filmjében egy hagyományosnak a legkevésbé sem nevezhető családban nő fel Paola, aki egyedi, női világlátása miatt számos előítélettel szembesülve küzd a függetlenségért. A Még egy nap élet című alkotás az 1975 és 2002 közt zajló angolai polgárháborúborzalmait tárja elénk, mely a becslések szerint félmillió halálos áldozatot követelt. A film lengyel, spanyol, német, belga és magyar koprodukcióban jött létre, így a budapesti Puppetworks animációs filmstúdió is részt vett a film elkészítésében. Denis Do Funan című munkája szintén 1975-ben, a Vörös Khmer forradalom idején játszódik. Miközben a saját túlélésért küzd, Chou, a fiatal kambodzsai anya a négyéves fiát keresi, akit a rezsim elvett tőle. Kaspar Jancis Morten kapitány és a pókkiralynő című, családi animációjában egy fiú képes rovar méretűvé zsugorítani önmagát. Az amerikai Nina Paley új filmje, a Széder-mazochizmus az ószövetségi exodus történetét groteszk animációs musical formájában dolgozza fel. Az egészestés filmek versenyében Kiss Melinda, a Metropolitan egyetem animációs tanszékének vezetője, Veljko Popovic horvát rendező és Piotr Kardas lengyel animációs kurátor döntik majd el, hogy melyik filmnek ítélik oda a fődíjat.
Idén 30 rövidfilm versenyez, köztük Bucsi Réka Solar Walk és Hegyi Olivér Take Me Please című alkotása. A rövidfilmek versenyében pedig az Ambrus Ferenc producer, Pedro Rivero spanyol és Drasko Ivezic horvát rendező alkotta zsűri dönti majd el, mely film kapja a 2000 eurós fődíjat, melyet idén első alkalommal a Cartoon Network ajánlja fel. Az idei Anilogue egyik izgalmas csemegéje továbbá, hogy a hazai közönség itt láthatja majd először a Cartoon Network legújabb sorozatát, a Bűbáj tábort – Julia Pott-tól, a Kalandra fel! társalkotójától.
Idén 300 animációs rövidfilmet és 14 egész estés filmet – számos magyar alkotást is – kínál a fesztivál, melyek közül több a Három Hollóban lesz megtekinthető, a Francia Intézet a Lengyel Intézet és a Cervantes Intézet pedig ingyenes vetítéseket is tart majd. Az Anilogue fókuszában idén – az Adriai hullám vetítéssorozat keretében – Olaszország, Horvátország és Szlovénia állnak.