Mintegy 150 különböző enteriőrön keresztül mutatkoznak be a legújabb lakberendezési trendek a S/alon Budapest lakástrend kiállításon, amelyet péntektől vasárnapig rendeznek meg a Papp László Budapest Sportarénában.
A lakberendezés és az enteriőr design képviselői, magyar manufaktúrák, fiatal tervezőcsapatok, nemzetközi gyártók és forgalmazók termékei és ötletei lesznek láthatók a rendezvényen – közölték a szervezők az MTI-vel.
Az aréna tereiben lakberendezők és belsőépítészek által megtervezett komplex enteriőrök nyújtanak majd inspirációt a látogatóknak.
A rendezvény egyik kiemelt célja, hogy a közízlés formálása mellett összekapcsolja a magyar dizájn képviselőit is. Ezért 13 pályakezdő és 13 ismert hazai tervező és gyártó mutatkozhat be az expón. A magyar tervezők megjelenésében kiemelt szerepe van a Magyar Divat és Design Ügynökségnek (MDDÜ), amely szakmai partnerként tudásával és tapasztalatával járul hozzá az esemény és a résztvevő magyar alkotók sikeréhez.
A fiatal tehetségek közül többen érkeznek kisszériás bútorkollekciókkal, az egyedi lámpák és világítótestek magyar piacán olyan különlegességekkel, mint a variálható modulokból összeállítható, vagy az üveg és réz újrahasznosításával alkotott lámpák, néhány fiatal tervezőnek és iparművésznek köszönhetően pedig változatos formák, technikák és anyagok lesznek láthatók karakteres kiegészítők formájában.
A fiatalok mellett találkozhat a közönség nemzetközi hírű magyar cégek egyedi kivitelezésű betontermék-palettájával is, amelyben megtalálható egyebek mellett a világ első cementtextil-kollekciója, valamint olyan biobetonból készült rendszer is, amely kiváló minőségű ivóvízzé alakítja át az esővizet.
Láthatók lesznek ergonomikus kialakítású kanapék, tölgyfapadlók, és kézműves technikákkal készített cement- és terrazzolapok is a magyar dizájnszekcióban.
A magyar tárgytervezés szereplőinek többsége manufakturális, kisszériás gyártásban gondolkodik, és nagyon szűk az az ipari kapcsolódási felület, amelyen az iparművész tervezők a gyártói munkában részt tudnak venni, ezért a Magyar Divat és Design Ügynökség hosszútávú célkitűzése olyan stratégiai partnerségek kialakítása, amelyek növelik az ország iparági exportját, fellendítik a magyarországi alapanyag-előállítást, erősítik a nemzetközi értékláncokba való bekapcsolódást, valamint ösztönzik az ipari innovációt.
Forrás: MTI
Fotó: pexels.com