Ahogy az utazásban, úgy immár az utasbiztosítások megkötésekor is hódít a last minute: a fogyasztói igények változása miatt ma már szinte minden biztosító kínál online a tárgynapon hatályba lépő konstrukciót – írja hétfői számában a Világgazdaság.
A cikk szerint azonban társaságonként eltérők a szabályok. A biztosítók zöménél a szerződési feltételek szerint a biztosítottnak a kötés pillanatában Magyarországon kell tartózkodnia. A Groupamánál a kötés során nyilatkozni is kell erről, a Mapfre biztosítónál pedig a külföldről kötött biztosítások érvénytelenek.
A többi biztosító azonban nem ilyen kemény: Bodor Máté, az Aegon utasbiztosítási üzletágának vezetője szerint ha az ügyfél nem tartózkodik Magyarországon, a kockázatviselés a következő nap nulladik órájában indul. De csak abban az esetben ellenőrzik a szerződés létrejöttének körülményeit, ha felmerül a visszaélés gyanúja, hogy az ügyfél már bekövetkezett káresemény költségeit kívánja a biztosítóra hárítani utólagos szerződéskötéssel. Hasonlóképpen nyilatkozott Vereczki András, az Uniqua lakossági biztosításokkal és kárrendezéssel foglalkozó területének vezetője.
Differenciált kockázatbalépéssel védekezik a visszaélések ellen az Allianz és az Európai Utazási Biztosító (EUB). Előbbinél a kockázatviselés a közlekedési balesetek, valamint a poggyász- és baleset-biztosítás esetében azonnal, minden más esetben két óra elteltével indul. Lengyel Márk, az EUB vezérigazgatója szerint náluk a díj befizetését követően kizárólag a közlekedési balesetek vonatkozásában kezdődik meg azonnal a kockázatviselés, más jellegű eseményekre a szerződés létrejöttét követő három órával válik élessé a biztosítás.
A Vodafone a Unionnal indított érdekes kezdeményezést: amikor az ügyfél átlépi a határt, az üdvözlő üzenet mellett a szolgáltató arra is felhívja a figyelmét, hogy adott esetben záros ideig még módja nyílik a mobilon keresztül utasbiztosítást kötni.
Forrás: MTI
Fotó: pexels.com