Országos roadshow keretében mutatja be legújabb exkluzív modelljeit a SEAT, mely remek évet tudhat magáénak nemzetközi és hazai szinten egyaránt. A márka 8 legnépszerűbb modelljéből álló flotta a héten Budapestre érkezett, mely remek alkalmat kínált egy rövid áttekintésre a SEAT idei eredményeiről.
- Nemzetközi szinten 20 százalékos fejlődés
- A hazai értékesítés 40 százalék feletti bővülést mutat
- Félévente új modellekkel jelentkezik a gyár, már ősszel bemutatják az új TARRACO-t, és a Cupra ATECA-t utána a LEON jelenik meg a jövő évben
A márka modelloffenzívája sikeresnek bizonyult, hisz 2018 első félévében mintegy 20 százalékkal tudta növelni eladásait, összesen 342 000 autót szállított ki partnereinek. A márka szinte minden piacán 20 százalékos növekedést regisztrálhatott, ezért is kiemelkedő a magyarországi eredmény, ahol a tavalyi év hasonló időszakához képest 40 százalékos bővülést sikerült elérni. Az augusztusi eredményeket vizsgálva a fejlődés még nagyobb, és átlépheti az 50 százalékot is. Ez egyben azt is jelenti, hogy az első 8 hónap elegendő volt ahhoz, hogy a tavalyi év teljes értékesítését is túlszárnyalják.
„Büszkék vagyunk az idei eredményeinkre – nyilatkozta Papp Zoltán a SEAT márkavezetője – annál is inkább, mert korábban az értékesítés jelentős részét alapvetően az IBIZA adta, addig idén ez a trend megfordult, és egy kategóriával feljebb lépve immáron a LEON a legnagyobb példányszámban eladott modellünk, míg második az ARONA, majd az ATECA következik, az IBIZA pedig jelenleg a negyedik pozíciót tudhatja magáénak a márkán belül. Érdekesség, hogy a LEON és az ARONA értékesítése az összen értékesített darabszám több mint 60 százalékát jelenti, míg az ATECA és IBIZA tudhat magáénak a további 20 százalékot.
Az év második felére a WLTP szabályozás miatt némi visszaesés várható az értékesítésben, de várhatóan a legfontosabb modell-motor-váltó kombinációkra hamarosan megérkeznek a dokumentumok, és az autók ismét rendelhetők lesznek a konfigurátorban. Ezzel együtt az év végéig tudjuk tartani a 30 százalékos fejlődést a tavalyi számainkhoz képest.”-tette hozzá a márkavezető.
A közeljövő is optimizmusra adhat okot a SEAT életében, hiszen a gyár ígéretei szerint az elkövetkező időszakban minden 6 hónapban bemutatnak egy-egy új modellt. Elsőként a SEAT TARRACO mutatkozik be még idén szeptember végén, és a modell előértékesítése is megkezdődhet az ősz folyamán, az első autók várhatóan februárra érkezhetnek meg.
A SEAT idén jelentette be, hogy a CUPRA modellsorozat önálló márkává válik, melynek első állomása a Cupra ATECA bevezetése lesz. A meglévő ATECA alapjaira épülő Cupra ATECA egyedi lesz a saját kategóriájában, hiszen a prémium márkákat nem számolva az első autó lesz ebben az SUV szegmensben, mely 300 lóerős motort kínál összkerék hajtással.
A 2019-es év második felében érkezik az új LEON modellcsalád egy 5 ajtós és egy kombi változattal. Ezek a modellek már alternatív hajtáslánccal, plug-in-hibrid változatban is elérhetőek lesznek, de 2020-ra az első teljesen elektromos autó is bemutatkozik 500 kilométeres hatótávolsággal.
A SEAT modellek iránt érdeklődőket egy 11 kereskedőből álló, stabil eredményeket produkáló hálózat várja.
Forrás, fotó: PORSCHE HUNGARIA