Az idei második negyedévben, a csökkenő forgalmú globális okostelefon piacon a Huawei a második helyre lépett előre, és ezzel megelőzte Apple-t a bostoni Strategy Analytics piackutató vállalat felmérése szerint.
A második negyedévben a globális okostelefon-forgalom közel három százalékkal, 350 millió készülékre csökkent. A Samsung 20 százalékos piaci részesedéssel megőrizte vezető pozícióját, az Apple azonban első alkalommal elveszítette második helyét. Az első öt helyezettből három továbbra is kínai vállalat.
Az idei második negyedévben a Samsung 71,5 millió okostelefont értékesített a Strategy Analytics kimutatása szerint, kevesebbet a 2017 második negyedévi 79,5 milliónál. Piaci részesedése ezzel párhuzamosan 20,4 százalékra csökkent 22,1 százalékról.
A Huawei 54,2 millió készüléket értékesített az idei második negyedévben a tavalyi 38,4 millió után, piaci részesedése pedig a második helyezésre jogosító 15,5 százalékra bővült 10,7 százalékról.
Az Apple 41,3 millió iPhone készüléket értékesített, kissé többet a tavalyi 41,0 milliónál. Piaci részesedése is növekedett ugyan, de a második helyezés megőrzéséhez nem elegendő mértékben, 11,8 százalékra 11,4 százalékról.
A negyedik helyen a kínai Xiaomi váltotta fel a szintén kínai OPPO vállalatot. A Xiaomi az idén 9,1 százalékos részesedést ért el a tavalyi 6,4 százalék után, az OPPO részesedése pedig 8,6 százalékra emelkedett 8,2 százalékról, így az ötödik helyre esett vissza. A Xiaomi az idén 32,0 millió készüléket értékesített, míg tavaly 23,2 milliót, az OPPO pedig 30,2 millióra növelte eladásait 29,5 millióról.
Az összes többi okostelefon-gyártó vállalat együttesen 121,2 millió készüléket értékesített az idén a második negyedévben a tavalyi 148,8 millió után. Együttes piaci részesedésük 34,6 százalékra zsugorodott 41,3 százalékról.
A teljes piaci forgalom az idén 350,4 millió készülék volt, 2,8 százalékkal kisebb a 2017 második negyedévi 360,4 milliónál, ami 5,5 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbit.
Forrás: MTI.hu
Fotó: pexels.com