A turistaszezon kezdetére befejezi a MÁV Balatonfőkajár felső állomásépületének felújítását.
A mai sajtótájékoztatón Kontrát Károly, a térség országgyűlési képviselője, Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Forró Zsolt, Balatonfőkajár polgármestere számolt be a felújításról.
Az 1950-es években épült megálló tartószerkezeti falait a felújítást megelőzően részben visszabontották, mert a létesítmény kialakítása és megjelenése nem felelt meg az új kiszolgáló épületekkel szemben támasztott követelményeknek. Az épület külsőleg igen leromlott, ezért megérett az idő a teljes felújítására és egyúttal az utasforgalmi tereinek akadálymentesítésére is. A korszerűsítés során megújult az épület teljes fűtési, elektromos és vízgépészeti hálózata is. A tervezést a BALATON-TÁJ Építész Iroda Tervező és Szolgáltató Kft., míg a kivitelezést a MÁV FKG Kft. végezte. A beruházás kismértékben meghaladta a 80 millió forintos költséget, amit a MÁV saját forrásából fedez.
Balatonfőkajár felső megállóhely ugyanazon, a kirándulók, nyaralók, vasútbarátok által kedvelt Székesfehérvár–Tapolca vasútvonalon fekszik, amelyen a tavaly renovált tapolcai állomás és a vizes világbajnokság idejére modernizált balatonfüredi állomás is. A Balaton északi partján futó, 29-es számú vasútvonal turisztikai szempontból kiemelt jelentőségű. Nyáron a vakációzók jó része ugyanis ezen keresztül éri el szálláshelyét. Éppen ezért fontos, hogy egy rendezett, modern épület látványa táruljon az utasok elé, amikor a Balaton közelébe érkeznek vonattal. Az esztétikum és a szolgáltatási színvonal növelése érdekében a 2018-as turisztikai szezon kezdetére Balatonfőkajárnál már egy teljes körűen felújított épület fogadja a 29-es vonalon utazókat.
A balatoni turistaforgalom minőségi kiszolgálása fontos feladat a MÁV-csoport számára. A vasúttársaság jelentős eredményeket ért el a szolgáltatási színvonal javításának, az ingatlan- és pályafelújításoknak, valamint a széleskörű menetrendi kínálatnak köszönhetően. Ezt mutatja az is, hogy tavaly nyáron a déli parton több mint 9 százalékkal, az északi parton pedig 7 százalékkal nőtt az utasszám 2016-hoz képest. Idén további növekedés várható, amihez nagyban hozzájárulhatnak a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jóváhagyásával a menetrendváltáskor bevezetett 5, 10 és 20 százalékos kedvezmények. Ezeket az automatákból vagy online jegyet vásárlók, illetve a kevésbé kihasznált, csúcsidőn kívüli járatokkal – legalább 100 kilométeres távolságra – utazók vehetik igénybe.
Forrás: MÁV Magyar Államvasutak Zrt.
Fotó: pexels.com, MÁV Magyar Államvasutak Zrt.