A jelenlegi helyzet eredményeképpen városaink utcáin alig látunk emberek és autókat. A Madridhoz, Párizshoz, Berlinhez vagy Rómához hasonló nagyvárosokba való bejárás közel 75 százalékkal esett vissza, a határátlépések pedig 80 százalékkal csökkentek. Ha mindez így folytatódik, hogyan gondoskodhatunk arról, hogy az autónk készen álljon, amikor az élet visszatér a normál kerékvágásba? Az alábbiakban négy olyan ajánlást részletezünk, amely segít az autónknak, hogy mozgásba lendüljön, amikor arra a világ többi része is készen áll majd.
- Folyadékszintek ellenőrzése. A motorolaj és a hűtőfolyadék szintjét ellenőrizni kell a motor indítása előtt. „Indítás után néhány percig járatni kell a motort, még mielőtt elindulnánk. Ez lehetővé teszi, hogy a folyadékok áthaladjanak minden csövön és tömlőn és minden rész kenéséről gondoskodjanak.” – javasolja Josep Almasqué, a SEAT présüzemének vezetője. Fontos arról is gondoskodni, hogy ne cseppenjen le semmi a földre, különösen a motortér alatt.
- Az abroncsnyomás ellenőrzése. Amennyiben egy ideig nem használjuk az autónkat, az abroncsokban lévő nyomás csökken. Ez a permeabilitás (áteresztőképesség) folyamatának köszönhető, amely során az abroncsok minden nap veszítenek egy kevés levegőt, különösen a nyári időszak során. Ha használaton kívül van a gépjármű és az abroncsokból az összes levegő elvész, akkor az autó súlya kárt tehet a felniben és eldeformálhatja a kereket. „Ideális esetben – ha tudjuk, hogy az autó hosszabb ideig használaton kívül lesz – a gyártó által javasolt maximális nyomásra kell felfújni a gumikat és időről időre ellenőrizni kell a nyomást. Az autó indítása előtt megint vizsgáljuk meg a nyomást és győződjünk meg róla, hogy közlekedésre alkalmas az értéke.” – véli Josep.
- Alapos ellenőrzés. Ha az autó használaton kívül volt egy darabig, minden olyan részletet ellenőriznünk kell, amely a vezetéssel összefügg, például a világítást, az irányjelzőket, ablakokat, szélvédőlapátokat és minden elektromos berendezést. Ez az információ akár az autó infotainment rendszerének kijelzőjén is elérhető. „Amennyiben valami nem megfelelően működik, a kijelzőn látható figyelmeztető lámpa mutatja, mit kell ellenőriznünk. Szintén fontos áttekinteni, hogy minden, általunk használt vezetéstámogató rendszer az alapbeállításokkal működik.” – részletezi Josep. A fékek állapotát is fel kell mérnünk. Ezek ellenőrzéséhez tanácsos néhány másodpercig nyomva tartani a fékpedált és megfigyelni, hogy tartja-e a pozícióját. Végül győződjünk meg arról, hogy a motor indításakor nem hallunk semmilyen szokatlan hangot.
- Fertőtlenítés. Fontos, hogy a legtöbbször érintett területekre koncentrálva tisztítsuk meg az autót, vonatkozik ez mind a jármű külsőjére, mind pedig a belső térre.
Az alapok: A külső és belső ajtónyitók, a kormány, a sebességváltó, az érintőképernyő, az irányjelzők, az üléspozíció beállítását segítő vezérlők és az ablaknyitó/záró gombok.
A műszerfal: Ez a legfontosabb rész, hiszen az emberek leggyakrabban ebbe az irányba köhögnek vagy tüsszentenek.
Az utastér szőnyegei: Ezek rengeteg olyan koszt gyűjtenek össze, amelyet a cipőnk talpával viszünk be az autóba.
Szellőzés: A levegő minőségének biztosítására a szellőzőknek jól járhatóknak kell lenniük. A fertőtlenítés mellett fontos, hogy a port egy kefével vagy porszívóval távolítsuk el a felületéről.
Külső részek: Az emberek az ajtókilincsek mellett számos más részt is megérintenek az autón anélkül, hogy észre vennék. Nekidőlünk az ablakoknak, az ajtókeretet megfogva nyitjuk vagy csukjuk az ajtókat. Nagyon fontos a megfelelő tisztítószerek használata: enyhe szappan és víz, dedikált autóápolási termékek és – kisebb mértékben- 70 százalék alkoholt tartalmazó folyadékok.
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2019-ben 574 100 gépkocsiját értékesítette világszerte.
A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 15 000 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza, Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca Csehországban, a Tarraco Németországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii electric, a SEAT első teljesen elektormos autója pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.
A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.