A természetfilmek hatására az emberek érdeklődőbbek lesznek a bemutatott fajok iránt

A természetfilmek, úgy mint a Sir David Attenborough nevéhez kötődő Bolygónk, a Föld 2. című televíziós minisorozat hatására az emberek érdeklődőbbek lesznek a bemutatott fajok iránt – derült ki egy új tanulmányból, amely szerint ennek a fokozott érdeklődésnek a kiváltásához nincs szükség nyílt természetvédelmi üzenetre, csupán az érintett fajok „bőséges szerepeltetésére”.

    Az írországi University College Cork kutatói a Twitter és a Wikipédia felhasználói adataira alapozták eredményeiket, amelyeket a Conservation Letters című folyóiratban publikáltak – írja a BBC hírportálja.
Dario Fernandez-Bellon és Adam Kane azután döntött a tanulmány elkészítése mellett, hogy Attenborough sorozatát számos kritika érte amiatt, hogy nem hordozott egy jóval nyíltabb üzenetet a természetvédelemre vonatkozóan.
A kutatók szerint a Bolygónk, a Föld 2. forgatókönyvének valóban csupán nagyon kis részét szentelték a természetvédelemnek, ez azonban nem befolyásolta a szériához kapcsolódó Twitter- és Wikipédia-aktivitást.
„Megállapítottuk, hogy az emberek reakcióját, egy-egy faj iránti érdeklődését elsősorban az befolyásolta, hogy az adott állat mennyit szerepelt a képernyőn, függetlenül attól, hogy emlős, madár vagy éppen hüllő volt-e” – mondta Fernandez-Bellon. Más szóval, egy állatnak nem kell az úgynevezett „karizmatikus fajok” közé tartoznia ahhoz, hogy felkeltse a figyelmet.
„Ez meglehetősen érdekes eredmény, mivel rávilágít a producerek azon gyakori dilemmájára, hogy megtalálják az egyensúlyt aközött, hogy egy műsor szórakoztató legyen és egyszersmind tudatosságra nevelje az embereket anélkül, hogy átcsapna prédikálásba” – jegyezte meg a szakember.
Hozzátette: „ha egy producer rá akarja irányítani a figyelmet egy veszélyeztetett fajra, akkor nem kell elkezdeni magyarázni, hogy az az állat mennyire veszélyeztetett, hanem csupán azzal, hogy több időt szentelnek neki a képernyőn, az emberek nagy valószínűséggel maguk fognak felmenni a Wikipédiára, hogy utánanézzenek a fajnak”.
A szakemberek arra is kíváncsiak voltak, hogy a sorozat hatására vajon az emberek például adakoztak-e vadvédelmi szervezeteknek. Nem találtak azonban olyan kiugrásokat a szervezetekhez beérkező felajánlások tekintetében, mint amit a Twitter-, és Wikipédia-aktivitásokban észleltek.

 

 

Forrás: MTI

Fotó: pexels.com



casibomdeneme bonusu veren sitelercasibomhttps://www.choosebusinessidea.com/deneme bonusuDEEP SEO SİKERcasibomcasibomKIZ KARDESİ VE ANNESİNİ SİTİREN KAHPE ÇOCUGUcasibomcasibomdeneme bonusu veren sitelerDeneme Bonusu Veren SitelerTelegram @seohizmetitrdeneme bonusuTELEGRAM @seohizmetitrdeneme bonusu veren sitelerbahis siteleri choose business ideacasibomdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu veren sitelerdeneme bonusu cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com