A német túraautó-bajnokság következő állomáshelye ezúttal a legtöbb versenyzőnek ismeretlen terep. A csavaros Misano versenypálya kiváló lehetőséget nyújt a legtechnikásabb, ösztönös tehetségeknek a szárnyalásra. Az abszolút összetett tabella második helyén álló Vivien fiatal kora ellenére már többször bizonyította, hogy ebbe a kategóriába tartozik. Most Olaszországban újabb lépést tehet a dobogó legfelső foka felé.
A Brands Hatch után Keszthelyi Viviennek ismét számára ismeretlen pályán kell bizonyítania. A Misano World Ciruit 1969 óta íródó történelme során először került be a DTM sorozat, s így az Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup naptárába.
Az olaszországi pálya megépülése óta folyamatos fejlődésen ment keresztül és különleges versenyzési élményt biztosít az indulóknak. A tizenhét telepített, generátorról működő lámpatorony az egész teret bevilágítja, így lehetőséget adva az esti futamok rendezésére, amely Vivient is lázba hozza:
„Ezzel az autóval még nem indultam lámpafényes sprint futamon, de imádom az esti versenyeket! Különleges a hangulat, az érzés, egyszerűen eltér a megszokottól, ami mindig új impulzust ad. Brands Hatch után megint egy olyan pálya következik, ahol még nem jártam, de az Angliában elért eredmények is arra bíztatnak, hogy nincs mitől tartanom” – mondta a nemzetközi sorozatok történetének legfiatalabb túraautós pontszerzője.
A versenypálya igazi különlegessége azonban a tizenhat kanyar és a kevés kigyorsítási lehetőség. A leghosszabb egyenes szakasz mindössze 656 méter, így az előzéseknél előtérbe kerül a technika és az ösztön. Vivien ezekkel a nehézségekkel is tisztában van, hiszen laptopján már hetek óta elemzi Misano rejtelmeit:
„A Brands Hatch pályához képest annyival kevesebb a hátrányom, hogy itt a többieknek sem volt sok lehetősége az előzetes tesztelésekre. A két szabadedzést jól kell kihasználni, ezek alatt összesen egy óra áll majd rendelkezésemre a gyakorlatban is megismerni a pályát. Az időmérők kulcsfontosságúak lesznek, mert a verseny folyamán egyenlő autókkal a reális előre lepési lehetőség két-három pozíció.”
A 17 éves magyar versenyző az abszolút összesített tabellán a 2., míg a junior kategóriában az 1. helyről várja az olaszországi megmérettetést. Eddigi, 2013 óta íródó pályafutása alatt 81 versenyből 71 alkalommal állhatott dobogón. Felkészültsége, elhivatottsága és csillapíthatatlan éhsége a sikerre – csak úgy, mint a 15 évesen elért két magyar bajnoki címe – párját ritkítja. Az Audi Racing Academy pilótája Misanóban két teljes értékű futamon javíthatja tovább lenyűgöző statisztikáit.