12 kilométernyi szakaszon újul meg az M1 autópálya június végétől

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a Kormány által biztosított forrásból folytathatja az M1-es autópálya felújítási munkáinak következő ütemét. 2018. június 28-án kezdik el a terelés kiépítését a szakemberek, a kivitelezési munkák pedig 2018. július 2-től indulhatnak. A gyorsforgalmi út Győr-Hegyeshalom felé vezető oldalán, a 28-as és a 40-es kilométerszelvények közötti szakaszán valósulhat meg az útalapot is érintő felújítás, mely várhatóan 140 napig tart majd.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. idén már több ezer tonna aszfaltot használt fel az M1-es autópálya nagyfelületű és lokális javítási munkái során. Ezen felül a Kormány által biztosított 4,1 milliárd forintos forrásból áprilisban elindulhatott az autópálya Győr felé tartó oldalán, a 16-os és 18-as kilométerszelvények között szakasz felújítása is. Az idei évre tervezett felújítások következő üteme a 28-as és 40-es kilométerszelvények között folytatódik 2018. július 2-től, szintén a Hegyeshalom felé vezető oldalon, Bicske és Tatabánya között. A kivitelezéshez kapcsolódó terelés kiépítése a Budapest felé vezető oldalon június 28-án kezdődik, a Győr felé tartó oldalon pedig július 1-jén alakítják ki a munkaterületet, ekkor sávelhúzással egy forgalmi sávot már átterelnek a szakemberek a főváros felé tartó irányra.

Az összesen 12 kilométert érintő felújítás három ütemben, szakaszosan valósul meg. A Győr felé vezető oldalon zajló munkálatok során először a külső és a kapaszkodó sáv felújítására kerül sor, majd ezt követően végzik el a belső sáv felújítását. A kivitelezés ideje alatt a lehetséges helyszíneken, ahol a leállósáv és a külső sáv teherbírása engedi, ott úgynevezett 2+1+1 sávos forgalomterelés lesz érvényben. Ez azt jelenti, hogy a Budapest felé vezető oldalon a forgalom a leálló- és külső sávon haladhat, a Győr felé vezető oldalról pedig egy sávot átterelnek a főváros felé vezető oldal belső sávjára, míg a munkavégzés mellett a Hegyeshalom felé vezető oldalon a belső vagy a külső sávot használhatják majd a közlekedők. Vagyis ezzel a módszerrel a lehetséges helyeken a pálya 2×2 sávos áteresztő kapacitása megmaradhat a felújítás mellett is.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt.-nek az előzetes tervekhez képest sikerült a projekt átfutási idejét érdemben csökkentenie. A tervezett 180 nap helyett a kivitelező technológiai és munkaszervezési változtatásoknak köszönhetően várhatóan 140 nap alatt fejezheti be a felújítási munkákat, amelyek így novemberre készülhetnek el. A kivitelező nagyobb kapacitással, hosszabb napi munkavégzési idő mellett dolgozik, illetve az ideiglenes terelések kialakításakor éjszakai munkavégzésről is gondoskodni fog.

 

Forrás: Magyar Közút Nonprofit Zrt.

Fotó: pexels.com



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com