Újabb magyar márkák mutatkozhattak be a milánói divathéten

Az MDDÜ keddi közleménye szerint az olasz divatkamarával közösen útjára indított nemzetközi mentorprogram részeként mutatkozhatott be Milánóban szeptember 22. és 27. között öt magyar tervező: Kata Szegedi, NINI, MERO, a ZIA budapest és a THEFOUR.
A legújabb kollekciókat a Fashion Hub kiállítóterében tekinthették meg az érdeklődők, többek között nemzetközi divatszakemberek és elismert showroomok képviselői. A rendezvényen való konzisztens megjelenésnek köszönhetően a szakmai közönség már tudatosan kereste a Budapest Select tervezőket, amely ernyőmárkát a hazai brandek nemzetközi megjelenéseire hozta létre egykor az ügynökség – mutattak rá a közleményben, hozzátéve: az ernyőmárka fő célja, hogy a tehetséges tervezők saját jegyeiket megtartva, de az egységes kommunikáción keresztül nagyobb figyelmet kapjanak a külföldi megjelenések alkalmával.
Létszámkorlát mellett ugyan, de idén is sor került a szokásos kollektív fashion show-ra, amelyen MERO, Kata Szegedi és a THEFOUR kaptak lehetőséget a részvételre.
Mint írták, a Milano Fashion Week új résztvevőire számos pozitív szakmai visszajelzés érkezett már a helyszínen is. Mellettük az első mentorprogram egykori mentoráltjai közül hárman – az ABODI, a Cukovy és az Elysian ugyancsak bemutathatták kollekcióikat, mivel az előző szezonokban mindhárman elnyerték a buyerek legnagyobb szakmai elismerését jelképező Buyers Award díjat.
A közlemény szerint a magyar tervezők bemutatóját óriási érdeklődés övezte a nemzetközi buyerek és szakemberek körében: olyan mérvadó magazinok képviselői nézték az első sorból, mint a Vogue Italia, a Now Fashion, a Vogue Japan vagy a Corriere Della Sera, a bemutató után több nemzetközi megjelenés is született.
“Ezekben a kihívásokkal teli időkben még fontosabb, hogy javítsuk a hazai termékek nemzetközi elérhetőségét, hiszen ezzel támogathatjuk a márkák gazdasági stabilitását. A Milano Fashion Week a magas vásárlóerőt képviselő buyerek elérésének elsőszámú csatornája, így az esemény új kapukat nyit a külföldi terjeszkedés előtt. A nemzetközi piacra lépés egy többlépcsős folyamat, melyhez elengedhetetlen, hogy egy márka 2-3 szezonon keresztül is megjelenjen a külföldi rendezvényeken” – idézték Bata-Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezetőjét.

A BudapestSelect kollektív divatbemutatón a magyar mentoráltak a legújabb, 2021-es tavaszi-nyári kollekciójukat mutatták be a nemzetközi divatvilág előtt Milánóban.

Forrás: MTI
Kép: Facebook.com/cameramoda
Videó: Camera Nazionale della Moda Italiana



cool good eh love2 cute confused notgood numb disgusting fail
WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com